וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנדם קפיטל: מכפילי רווח נמוכים וריבית ברצפה הופכים את המניות האמריקאיות לאטרקטיוויות

רותם סלע

6.11.2008 / 14:27

בבית ההשקעות ממליצים למשקיע הממוצע לחכות עד להתבהרות התמונה הפיננסית וירידה בתנודתיות



בטנדם קפיטל רואים רחוק ונתלים בדברי ענקים: בבית ההשקעות טוענים כי המניות האמריקאיות נסחרות כעת במחירים המשקפים הזדמנות קנייה נדירה, ממליצים למשקיע הקטן להיזהר ולחכות מעט עד יעבור הזעם ומצביעים לראיה על וורן באפט שהחל לא מזמן ברכישת מניות.



"וורן באפט נכנס לפני שבועיים לשוק המניות, אך בניגוד למשקיע רגיל, התנודתיות לא מעניינת אותו אלא הנתונים הכלכליים העומדים בבסיסה של פעילות החברה", מספר אהרון לייטנר, האסטרג הראשי של טנדם קפיטל.



"המשקיע הרגיל לעומת זאת, עשוי למצוא את הכניסה לשוק ברמות המחירים הנוכחיות כצעד בעייתי, כיוון שהוא סובל עדיין מתנודתיות קיצונית", אומר לייטנר אך טוען כי "אין להתעלם מכך שהמניות נמצאות בשפל מבחינת מכפילי הרווח שלהן. בנוסף לכך, השוואה של אופציית ההשקעה במניות אל מול אופציות אחרות בהינתן שערי הריבית הנמוכים, הופכת את ההשקעה הזאת לאטרקטיווית באופן מיוחד".



סבלנות היא תכונה חשובה למשקיע, טוען לייטנר, ובמקרה הנוכחי מוטב למשקיע כי יחכה מעט לפני שהוא חוזר לשוק המניות, "בטווח הקצר צפויים מחיריהן של המניות לסבול מהמשבר הפיננסי והיעדר הנזילות, שעשוי לפגוע בתמחור שלהן ולהוביל לדפיקות לב מואצות אצל משקיעים שאינם תאבי סיכון ותנודתיות".



"נכון לחכות מעט לפני שנכנסים לשוק בעיקר בשל חוסר בהירות בנוגע למהלכים אותם תנקוט המערכת הפיננסית. נכון לעכשיו ההרחבה המוניטרית של הבנקים המרכזיים בכלכלות המערב לא השפיעה על הכלכלה, כיוון שהבנקים קופצים את ידם ולא נותנים הלוואות. צפויות תוכניות של הקונגרס שיסייעו לגרום לבנקים לחזור ולהלוות. במקרה של תרחיש קיצוני בו לא תהיה התערבות כזאת ומחנק האשראי יימשך, צפוי משבר כלכלי חריף שעשוי להוביל לפגיעה חמורה גם בתמחור של המניות". עד להתבהרות התמונה ממליץ לייטנר למשקיע שאיננו משקיע מתוחכם להימנע מהסיכון המיותר, להתאזר בסבלנות ולא להיכנס לשוק המניות בתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully