וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות: תוצאות טבע ברבעון השלישי מאכזבות

סוכנויות הידיעות

6.11.2008 / 14:59

טבע לרבעון השלישי. האכזבה העיקרית נעוצה במכירות נמוכות מהחזוי באירופה ובשאר העולם


תוצאות הדו"חות של רבעון השלישי ב-2008 של טבע אכזבה, כך מעריכה היום לימור גרובר מנהלת המחקר בבית השקעות פסגות. "האכזבה העיקרית מהדו"חות נעוצה במכירות נמוכות מהחזוי באירופה ובשאר העולם".

לדברי גרובר "סביר להניח שמנית טבע תגיב לדו"ח המאכזב יחסית ויהיה קשה לראות התאוששות, עד להתפתחויות נוספות ברכישת באר. יחד עם זאת, טבע עדיין פועלת בענף חסין למיתון (בעיקר הגנריקה), ותמשיך להוות מקלט בימים אלה".

להערכת כלכלני פסגות האכזבה העיקרית דו"חות רבעון 3 של טבע נעוצה במכירות נמוכות מהחזוי באירופה ובשאר העולם. מכירות נמוכות מהחזוי של משאפים ותרופות נשימה ורווחיות גולמית נמוכה מהצפי. לדברי גרובר מכירות הקופקסון היו בהתאם לצפי ואילו המכירות הגנריות לארה"ב, אחד הפרמטרים החשובים בפעילות טבע, היו מעל הצפי.

ההכנסות טבע עמדו על 2.84 מיליארד דולר לעומת תחזית קונצנזוס של 2.9 מיליארד. הרווח הגולמי הגיע ל-1.49 מיליארד (52.5%) לעומת צפי השוק אל מעל 1.55 מיליארד דולר. הרווח התפעולי עמד על 655 מיליון דולר, בנטרול הפרשות של 33 מיליון דולר בגין רכישת בנטלי, לעומת תחזית קונצנזוס של 680 מ' דולר. הוצאות מימון נמוכות מהצפי, גם בנטרול הרווח על ניירות ערך מסוג ARS עם הכנסה חד פעמית של 100 מיליון דולר במקביל להפרשה נוספת של 26 מיליון דולר ושיעור מס נמוך מהצפי הובילו לרווח למניה של 0.72 דולר דומה קונצנזוס של 0.7 דולר.

מכירות הקופקסון בצפון אמריקה עמדו על 352 מיליון דולר. מכירות הקופקסון (In Market) באירופה עמדו על 210 מיליון דולר בחינת נתחי השוק העולמיים ברמת הכנסות מעידה כי טבע איבדה את ההובלה לטובת האבונקס.

למרות צמיחה של 5% לעומת הרבעון הקודם, מכירות המשאפים עמדו על 177 מיליון דולר לעומת 195 מיליון דולר. מכירות האזילקט עמדו על 46 מיליון דולר. להערכת גרובר הסיבה לרווחיות הגולמית הנמוכה של טבע היא מכירות נמוכות מהצפי של תרופות מקור (קופקסון, אזילקט, משאפים).

לדברי גרובר לשערי המטבע הייתה שפעה חיובית על ההכנסות, אך ההשפעה השלילית על הרווח התפעולי הייתה משמעותית יותר, בעיקר בשל השקל החזק והיחלשות הפאונד לעומת הדולר. להערכת גרובר, בניטרול מטבעות, שיעור הרווחיות התפעולית של טבע יכול היה להיות גבוה מ-24%.

בניטרול רכישת בנטלי רשמו ההכנסות מאירופה צמיחה של 7% בלבד. גם כאן נפגעה הצמיחה מהיחלשות הפאונד לעומת הדולר. בחינת ההכנסות משאר העולם מראה כי ההכנסות מאמריקה הלטינית היו בהתאם לתחזיות, ההכנסות מישראל היו מעל הצפי ואילו ההכנסות ממזרח אירופה ומרכזה ומשאר העולם איכזבו. למרות זאת, צמיחת המכירות בשאר העולם עדיין עומדת בקצב התואם לאסטרטגיה של טבע.

ההכנסות הגנריות בארה"ב עמדו על 1.14 מיליארד דולר, 100 מיליון דולר מעל הערכות פסגות. נראה שהתאמת מחירי המלאי בגין סיום הבלעדיות בשיווק הריספרדל טרם השפיע על רבעון זה ותשפיע כנראה על הרבעון הרביעי, אם כי באופן פחות משמעותי. לרבעון זה תרמו ההשקה הבלעדית של ה-Lamictal בסוף יולי , וה-Welbutrin 150 בסוף מאי.

טבע מציינת גם את תרומת הלוטרל לתוצאות הרבעון ונראה כי המחירים ממשיכים להיות גבוהים למרות כניסת מתחרה נוספת (שאמנם התרחשה באוקטובר אך השוק בדרך כלל מגיב לכניסה צפויה מוקדם יותר) . בנוסף, נראה שמוצרי טבע סבלו פחות משחיקת המחירים בענף.

הגידול בצבר של טבע בארה"ב מהווה נקודה חיובית: נכון ל-28.10 הצבר כולל 145 מוצרים, מהם 41 באישור טנטטיבי עם מכירות של 96 מיליון דולר במונחי מקור. יותר ממחצית מהם תחת סעיף 4 לחוק האץ' ואקסמן וטבע מעריכה כי היא הראשונה להגיש את הבקשה ל-58 מתוכן בהיקף מכירות של 42 מיליון דולר במונחי מקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully