וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של אירופה חתך את הריבית ב-0.5% ל-3.25% - בהתאם לתחזיות

סוכנויות הידיעות

6.11.2008 / 15:14

הבנק המרכזי של שווייץ חתך גם הוא את הריבית במפתיע ב-0.5%; היורו נופל ב-0.7% מול הדולר



הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הוריד היום את הריבית בגוש היורו ב-0.5% ל-3.25%, בהתאם לתחזיות הכלכלנים, בעקבות משבר האשראי העולמי וההאטה הכלכלית המאיימת לדרדר את כלכלת גוש היורו למיתון. היורו נחלש כעת ב-0.7% מול הדולר לרמה של 1.2863 דולר ליורו.



הורדת הריבית החדה, שהגיעה לאחר שה-ECB הוריד את הריבית ב-0.5% באוקטובר בשיתוף עם בנקים מרכזיים אחרים ברחבי העולם, התאפשרה לאחר שהאינפלציה ב-15 המדינות המרכיבות את גוש היורו האטה באוקטובר לרמה של 3.2%. כלכלת גוש היורו רשמה צמיחה שלילית של 0.2% ברבעון השני וצפויה לרשום צמיחה שלילית גם ברבעון השלישי של 2008.



מוקדם יותר החליט הבנק המרכזי של בריטניה על הורדת ריבית דרמטית של 1.5% ל-3% - רמתה הנמוכה ביותר מאז 1954, בעקבות מחנק האשראי העולמי והחשש כי המיתון בבריטניה יהיה ממושך ועמוק בעקבות משבר האשראי וההידרדרות המתמשכת בשוק הדיור.



הבנק המרכזי של שווייץ החליט גם הוא היום במפתיע על הורדה בלתי צפויה של הריבית ב-0.5% לרמה של 2% והעריך כי כלכלת שווייץ עשויה להיכנס למיתון בשנה הבאה. מדובר בפעם השנייה בתוך חודש בה מודיע הבנק המרכזי של שווייץ על הורדת ריבית בלתי מתוכננת, בעקבות המשבר בשווקים הפיננסיים. בהודעה שמסר הבנק נאמר כי "התחזית הכלכלית העולמית הידרדרה באופן חמור מהמצופה, והדבר יכביד על הצמיחה בשווייץ ברבעונים הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully