וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוורמן: חייבים להגדיר רשת ביטחון ברורה לחוסכים

נעמה טלמור

6.11.2008 / 15:55

יו"ר ועדת הכספים אמר כי יכנס ביום ב' את אנשי האוצר לגיבוש תוכנית הגנה על החסכונות. "הגיע הזמן להתחיל להיות שקופים, עודף הערפל לא פותר את הבעיות"

"קשה לראות את הדיון השטחי שמתקיים על המשבר הכלכלי". כך אמר היום יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אבישי ברוורמן, בכנס של לשכת רואי החשבון שנערך בתל אביב. "אני כועס על הפרופסורים לכלכלה שנתנו תחזיות וידעו שהן אינן נכונות. ב-1929 קרה דבר דומה למה שקורה עכשיו – תאוות בצע שגרמה לעסק להתרסק".

בהתייחסו לבהלת הפדיונות מקופות הגמל ואפיקי החיסכון האחרים ולתשואות השליליות שהציגו בחודשיים האחרונים, אמר ברוורמן: "שקלתי להעביר חוק לביטוח פקדונות לפני כחודשיים, אך ויתרתי על כך מחשש שזה ייצור פאניקה מסוימת. "הבעיה, ואי אפשר להסתיר אותה, היא איגרות החוב הקונצרניות. אני לא נביא, אבל אנחנו יודעים כמה קופות הגמל הפסידו. הציבור אכן מבוהל, השאלה היא איך מטפלים בבהלה. כידוע, כלכלה היא פסיכולוגיה – אתה יכול להתנהג לגמרי בחוסר שקיפות, ומאידך בשקיפות מלאה.

"ביום ב' אכנס את ועדת הכספים יחד עם שר האוצר ופקידיו. הגיע הזמן שנגדיר לאותם חוסכים מודאגים רשת ביטחון ברורה שתרגיע אותם. הגיע הזמן להתחיל להיות שקופים. עודף הערפל לא פותר את הבעיות".

"מי שאומר לכם שיש מיתון בארה"ב ובאירופה ושלא תהיה האטה משמעותית בישראל אינו יודע על מה הוא סח", הוסיף ברוורמן. "לשמחתי, לא התבוללנו לגמרי בתרבות וול סטריט. הבנקים פה במצב הרבה יותר טוב מהבנקים בעולם. אני לא רואה סכנה לקריסת בנק בישראל; הנגיד הודיע שייתן גיבוי – וזהו ביטוח ללא מגבלות – ובמקרה זה המדינה נמצאת לגמרי מאחורי האזרחים".

בהתייחסו לביקורת על מפלגת העבודה, שמבקשת להרחיב את תקציב המדינה, אמר ברוורמן כי אין שחר להאשמות: "אמרו לי שאם נרחיב את התקציב, האמריקאים יפגעו בערבויות, אז הלכתי לבדוק את הנושא, כי אני לא יכול לסבול את השקרים האלה יותר". לדבריו, פקיד במשרד האוצר האמריקאי הבהיר לו כי אין ממש בדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully