וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת יפאן מודה: הכלכלה שלנו מידרדרת - רוב הסיכויים שנגלוש למיתון

סוכנויות הידיעות

6.11.2008 / 15:49

המשק היפאני צפוי לרשום צמיחה שלילית ברבעון הרביעי של השנה וברבעון הראשון של 2009



ממשלת יפאן הודתה היום כי הכלכלה המקומית, השנייה בגודלה בעולם, מצויה בתהליך "הידרדרות" שהחל ביוני האחרון, וכי גדולים הסיכויים שתגלוש למיתון. כלכלנים מעריכים כי הצמיחה שנמשכה שש שנים הסתיימה זה מכבר. הביקושים למוצרי הרכב והאלקטרוניקה היפאנית ברחבי העולם נחלשו, והירידה בהכנסות של המגזר העסקי במדינה המריצה את הבנק המרכזי לקצץ בשבוע שעבר בשער הריבית לראשונה זה שבע שנים, כדי לנסות לסיים את השנה בצמיחה חיובית.



בינתיים, זרם הנתונים המדאיגים ממשיך ומתגבר: מדד המניות ניקיי צלל באוקטובר ב-24% - הביצועים החודשיים הגרועים ביותר מאז ומעולם. הייצור התעשייתי התכווץ ברבעון השלישי, בדומה לשני הרבעונים שלפניו. המכירות הקמעוניות הצטמקו לראשונה זה 14 חודשים, והיקף הצריכה של משקי הבית רשם ירידה חודשית שביעית ברציפות. הייסוף של הין מתחילת השנה, בשיעור של 13% מול הדולר ו-28% מול היורו, מקשה על היצואניות המקומיות.



"הירידה ביצוא שהחלה ברבעון השני שלחה גלי זעזוע לתוך התעשייה המקומית וגרמה לנסיגה בייצור, להצטמצמות בהכנסות ולחיסכון רב יותר בהוצאות", אומר ריוטארו קונו, כלכלן ראשי בסניף בנק BNP פאריבה בטוקיו. "הכלכלה תמשיך להיחלש ברבעון הרביעי של השנה וברבעון הראשון של 2009".



הבנק המרכזי של יפאן, שהוריד את שער הריבית מ-0.5% ל-0.3%, גם חתך בשבוע שעבר את תחזית הצמיחה ל-12 החודשים שיסתיימו ב-31 במארס 2009, והעמידה על 0.1%, לעומת 1.2% שנחזו ביולי. אנליסטים מעריכים כי ברבעון הקודם התרחב המשק היפאני ב-0.2% בקצב שנתי, לאחר שרשם צמיחה שלילית ברבעון שקדם לו. הנתונים הרשמיים יפורסמו ב-17 בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully