וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמי גניגר בפתח פסטיבל ראש פינה: "אנחנו חולמים את החלום הדיגיטלי כבר שנתיים והשנה זה קורה"

אמיתי זיו

6.11.2008 / 15:49

אחראי תחום המובייל TV בחברת הסלולר '3' האיטלקית: "אנחנו מציעים כיום 11 ערוצי טלוויזיה בסלולר"



"אנחנו חולמים את החלום הדיגיטלי כבר שנתיים והשנה זה קורה", כך פתח עמי גניגר, יו"ר פסטיבל ראש פינה את האירוע במושבה הגלילית. "המדיה הדיגיטלית חשובה כי היא הביאה לנו את ה-VOD והממירים המקליטים ושאר ערוצים הדיגיטלים שאנחנו צופים בהם", אמר.



סגנו של גניגר, עדי דיאמנט, הסביר את הרציונל להוסיף מסלול דיונים שלם בפסטיבל סביב המדיה הדיגיטלית: "אני גאה להיות בפסטיבל ה-9 בראש פינה, כל ה-8 הקודמים דיברו על טלוויזיה, והפעם התעשייה הדיגיטלית היא עובדה. אנחנו נוכיח שהאינטרנט הוא לא רק דרך שיווק של המסך אלא הוא גם מותג בפני עצמו עם יכולות משלו, ומוצר משלים נהדר לטלוויזיה עם הרבה יכולות".



הדובר הראשון בכנס היה גרי שיינברג מבריטיש טלקום (BT). נושא הרצאתו היה "איך חברות שמוכרות דקות הולכות לשנות את עולם המדיה?". לדבריו, "המפה העולמית יוצרת סביבה עסקית חדשה שכוללת רגולציה רבה, דגש על חווית לקוח, מיזוגים של חברות ועכשיו גם את המשבר בשווקים", אמר שיינברג. "אנחנו מוצאים את עצמנו מול אתגרים חדשים, לא רק בגלל השווקים הנחלשים אלא בגלל שיש אנשים שמנסים לאכול לנו את הלחם", הוסיף.



"חברות מתחום הטלוויזיה וחברות סלולר נכנסות לתחום השיחות ולכן גם אנחנו משתנים", אמר שיינברג. "כיצד אנחנו משתנים? אנחנו צריכים לזוז במהירות של הלקוחות שלנו, מחברת טלקום רגילה לחברה עולמית מוכוונת תוכנה ושירותים. אני מאמין שהחדשנות בארגון צריכה לעבור את כל השלבים בארגון מהארכיטקטורה עד ללקוחות. הרעיון הוא לא רק לקנות טכנולוגיה ולמכור הלאה, אלא ליצור מוצרים חדשים בשיתוף עם לקוחות ועם חברות יצרניות. בכלל, אנחנו לא מבחינים בין לקוחות לשותפים. כולם שותפים".



טלוויזיה בסלולר – המקרה האיטלקי



האם הטלוויזיה תגיע יום אחד לטלפון הסלולרי? האם נצפה בתוכניות על גבי המכשיר הנייד? זוהי השאלה שעמדה בפתחה של הרצאה שנשא ג'ורג'יו רמנגי, אחראי תחום המובייל TV בחברת הסלולר '3' האיטלקית, בפסטיבל ראש פינה לטלוויזיה. "יש היום פתרונות של מובייל TV באיטליה, גרמניה, אוסטריה, פיליפינים, מלזיה, שווייץ ואלה רק בטכנולוגיה שאנחנו משתמשים שנקראת DVBH. יש עוד פתרונות דומים ביפאן, קוריאה וסין, אך לצערי עדיין אין פרוטוקול אחיד בעולם", הוסיף.



רמנגי הציג את ההצלחות של פרויקט המובייל TV באיטליה, המדינה אשר השיקה אותו ראשונה בעולם ב- 2006. "כבר ב-2006 הגענו ל-300 אלף מינויים, ב-2007 ל-700 אלף, ואת השנה נסיים כנראה עם מיליון מינויים באיטליה. אנחנו מציעים כיום 11 ערוצי טלוויזיה עם תוכן כמו חדשות, ספורט, מפורסמים וסרטים מצויירים ומלבד הערוצים יש לנו גם פתרון של VOD. הגענו כבר לכיסוי של 85% מאיטליה בשירות".



רמנגי הציג במהלך דבריו נתונים על השימושים בשירות. "31% מהלקוחות שלנו הם בגילאים 35-44 ועוד 25% הם בגילאים של 25-34. 72% מהלקוחות הם גברים מה שמוכיח שהטלוויזיה הדיגיטלית נתפסת עדיין כגאדג'ט. אנחנו מזהים שיש שני פיקים בצפייה, בשעה 9 בערב וגם בשלוש בצהריים, כאשר ערוצי הספורט מצליחים מאד, בעיקר בסביב האולימפיאדה", אמר.



לדבריו, "לקוח רגיל צופה מעל 40 דקות בכל צפייה ויותר מ-4 פעמים בחודש. לרוב הוא צופה בתכנים מחוץ לבית, בעבודה או בחופש כאשר רק 13% צופים במובייל TV בבית. מבחר התוכן שלנו הוא מגוון: בחינם, זאת אומרת תמורת תשלום מנוי חודשי, יש מספר ערוצים שחלקם הם ערוצי תוכן שלנו שאנחנו יוצרים במיוחד למובייל, וכן ערוץ אנימציה, ערוץ מזג אוויר והערוץ הפתוח של איטליה. בתשלום נוסף אנחנו מציעים חבילות ערוצים של SKY, חבילות של ערוצי ספורט וכן חבילות פורנו. מלבד זה יש לנו מפרסמים גדולים על השירות כמו רנו מרצדס, קוקה קולה ומאסטר קארד. הפרסום הזה יכול לכלול גם כלי מסרים מידיים או SMS משולב בפרסומות על גבי המכשיר הנייד".



רמנגי סיפר גם על האתגר למצוא מכשירי טלפון מתאימים לשירות: "יש לנו כבר כמות גדולה של מכשירים, חלקם מחברות חיצוניות וחלקם פיתוחים שלנו ומותג משלנו. אנחנו מאפשרים גם לחבר את הסלולר ל-TV OUT".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully