וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטור לשעבר ב"קווי אשראי" שפשט את הרגל ישלם לנושיו 2 מיליון שקל

נורית רוט

6.11.2008 / 16:08

ההסדר טעון אישור בית המשפט



איש העסקים מוטי מנשה, לשעבר דירקטור באשכול החברות של "קווי אשראי", שהוכרז לפני כשנתיים כפושט רגל עם תביעות חוב של 77 מיליון שקל, הגיע להסדר עם נושיו. כך עולה מבקשה לאישור הסדר פשרה שהגיש היום לבית משפט המחוזי בתל אביב הנאמן לנכסיו.



מנשה השקיע בעבר בחברות בשותפות עם קבוצת קווי אשראי - קונצרן חברות שעסקו בהלוואות ובעסקים אחרים - אשר קרסה והותירה חובות של מאות מיליוני שקלים, בעיקר לבעלי איגרות חוב. ב-2004 הגישו נגדו מפרקי החברה תביעה על סך 71 מיליון שקל, המהווה למעלה מ-90% מחובותיו. בתביעה נטען כי הוא ואחרים הוציאו מאשכול החברות של קווי אשראי נכסים אשר היו שייכים לחברות והועברו בין היתר לידיו במחירים נמוכים בהרבה משווי השוק האמיתי שלהם. בשנים האחרונות עובד מנשה בחברת אפסויינג, הפעילה בשוק ההון ועוסקת באיתור שלדים בורסאיים.



לפי ההסדר, תביעת החוב של המפרקים תועמד על כ-18 מיליון שקל בלבד. בנוסף, על פי ההסדר, ישלם מנשה לקופת פשיטת הרגל סכום של 2 מיליון שקל בשמונה תשלומים, ובסיומם ינתן לו הפטר מכל חובותיו. הנאמן מציין בבקשה כי נכון להיום, בקופת פשיטת הרגל ובחשבון הבנק של מנשה מצויים למעלה מ-170,000 שקל. בנוסף, קיימות קופות גמל שלא מומשו, בהן נותרו למנשה כ-130 אלף שקל. מעבר לכך אין למנשה נכסי נדל"ן אשר הוא בעל זכויות בהם. לדעת הנאמן, מדובר בהצעה טובה, אשר תעניק לנושים את הדיבידנד המרבי בשלב זה, ומנגד תוכל להוציא את מנשה "לדרך חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully