וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיר בית ההשקעות: ההמלצה על פרטנר ניטרלית - צפי לתוצאות חלשות ברבעון ארבע

TheMarker

6.11.2008 / 16:24

הרקע להמלצה הניטרלית הוא האיסור של משרד התקשורת על העלאה במחיר התעריף לאורך כל תקופת ההתחייבות ורשת הדור השלישי של פלאפון. כמו כן מונה סידנר את המלצות ועדת גרונאו להקמת רשת סלולארית נוספת והתגברות ההאטה במשק הישראלי


בישיר בית השקעות שומרים על המלצת ניטרלי לחברת , במחיר יעד למניה של 80 שקל, 14% מעל מחירה הנוכחי. לדברי האנליסט גיל סידנר מישיר, פרטנר רשמה תוצאות מצויינות ברבעון שלוש תוך שיפור משמעותי הרווחיות הגולמית והיקף ה-EBIDTA שהגיע לשיעור של 38.2% מההכנסות. מאידך, צפוי הרבעון הרביעי לרשום ירידה בתוצאות נוכח עונתיות.

לדברי סידנר הרקע להמלצה הניטרלית הוא האיסור של משרד התקשורת על העלאה במחיר התעריף לאורך כל תקופת ההתחייבות ורשת הדור השלישי של פלאפון. כמו כן מונה סידנר את המלצות ועדת גרונאו להקמת רשת סלולארית נוספת והתגברות ההאטה במשק הישראלי.

מתחילת 2009 יחויבו חברות הסלולאר להציע ללקוחותיהן תעריף קבוע מראש לאורך כל תקופת ההתחייבות ולא יורשו עוד לעדכן את מחירי החבילה כלפי מעלה בזמן התקופה. להערכת סידנר "תצמיד פרטנר את תעריפיה החדשים למדד או לחילופין תגבה תעריף בעל מנגנון עליית מחירים ידוע מראש. מהלך זה צפוי למזער חלק מהנזק שיגרם להכנסות החברה כתוצאה מהחלטת משרד התקשורת".

במהלך 2009 צפויה פלאפון לחנוך את רשת הדור השלישי שלה ובכך לישר קו עם שאר חברות הסלולאר. תחילת פעילות הרשת צפויה להגביר את התחרות בשוק הסלולאר נוכח חקיקת ניוד המספרים, ולבוא לידי ביטוי בייחוד בגידול בהוצאות השיווק.

מתוך רצון להגדלת מספר השחקנים בשוק הסלולאר בישראל המליצה ועדת גרונאו למשרד התקשורת לפעול לקידום כניסה של מפעיל סלולאר וירטואלי על בסיס רשת קיימת ובנוסף קידום הקמת רשת WIMAX. שיעור החדירה הגבוה בשוק הסלולאר ורמת התחרותיות הגבוהה ככל הנראה לא תאפשר כניסה מוצלחת של מפעיל סלולאר וירטואלי. בנוסף, כדאיות הקמת רשת WIMAX, בייחוד בפריסה כלל ארצית, מוטלת כיום בספק.

התגברות ההאטה במשק הישראלי צפויה לפגוע בהכנסות החברה למרות פעילותה בתחום המאופיין בביקוש יותר קשיח. בנוסף, בדומה לשאר החברות בתחום התקשורת חשופה החברה לשינויים דחופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully