וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת אמפא: אם העובדים לא יסכימו לחוזים אישיים - החברה תפורק

חיים ביאור

6.11.2008 / 16:57

גורמים בחברה: הדרישה לביטול ההסכם הקיבוצי באה מצד חברת קריסטל - הלקוחה המרכזית של החברה



הנהלת אמפא מוצרי צריכה מבקשת לשנות את תנאי ההעסקה של עובדיה. ההנהלה דרשה בימים אלה מהעובדים להסכים לעבור להעסקה באמצעות חוזים אישיים ולבטל את צורת ההעסקה באמצעות הסכם קיבוצי הקיימת כיום. הנהלת החברה מאיימת שאם העובדים יסרבו לדרישה, היא תפסיק בהדרגה את כל פעילות החברה.



בפגישה שקיימו אתמול בכירי אמפא מוצרי צריכה עם נציג הסתדרות המעו"ף, מרדכי גלר, הם אף הודיעו כי ביום ראשון או שני הקרוב יפנו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, כדי להודיע על פירוק החברה, אם המעבר לחוזים אישיים לא יבוצע. גלר הודיע על התנגדותו לדרישה, מחשש שהמעבר לחוזים אישיים, שאינם מספקים כל בטחון תעסוקתי לעובדים, יהיו שלב לקראת פיטורים בחברה בקנה מידה נרחב.



מנכ"ל אמפא מוצרי צריכה, שחר מלאכי, אמר אתמול כי 300 מעובדי החברה כבר הסכימו למעבר לחוזים אישיים, ורק 50 עדיין לא הודיעו על הסכמתם. "אנו מקווים ש-50 העובדים שטרם הסכימו לשינוי בדפוסי ההעסקה יתעשתו במהרה, כדי שלא נצטרך להגיע למצב שבו הסכם המכירה מתבטל ואנו נאלץ לסגור את החברה, עם כל הפגיעה הכרוכה בדבר לכולנו", אמר.



מנגד טען גלר כי איש מבין 350 עובדי אמפא מוצרי צריכה לא הסכים לעבור לחוזה אישי. "כל עובדי החברה המתנגדים למעבר לחוזים אישיים יהנו מהגנת ההסתדרות, שלא תהסס להכריז על סכסוך עבודה בחברה, אם ההנהלה תתעקש לבצע את השינוי", הוא אמר. גלר קרא לפטר את העובדים תוך תשלום פיצויים מוגדלים, "ולאחר מכן, כל עובד יחליט אם להצטרף לחברה לפי התנאים החדשים".



אמפא מוצרי צריכה היא החברה הגדולה ביותר בתחום השירות למוצרי חשמל. גורמים בחברה אמרו כי הדרישה לביטול ההסכם הקיבוצי באה מצד חברת קריסטל שבבעלות משה ממרוד, שהיא הלקוחה המרכזית של החברה. קריסטל הפעילה לאחרונה זכות סירוב על עסקה למכירת חלקה של אמפא מוצרי צריכה לידי איש העסקים אלי טילס והודיעה על כוונתה לרכוש בעצמה את החברה, לרבות החלק הנמצא בידי חברת נחושתן, שבבעלות לוי קושניר. דובר אמפא מוצרי צריכה הבהיר אמש כי "באם קריסטל תרכוש את פעילות החברה כפי שהוסכם, קריסטל תמשיך להעניק את כל השירותים ללקוחות, כפי שהיה בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully