וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים צפויה להגיש בקרוב את תקנות המיסוי הירוק; מכוניות פחות מזהמות יעלו פחות

דניאל שמיל

6.11.2008 / 18:03

התקנות יחולו גם על מוניות ומשאיות הפטורות ממס קנייה כיום



בשבועות הקרובים תגיש רשות המיסים את לאישור שר האוצר את תקנות המיסוי הירוק, המעניקות הנחה במס הקנייה למכוניות המתאפיינות בזיהום אוויר מופחת. רכישת מכוניות אשר מזהמות את האוויר ברמה ניכרת תלווה במס קנייה גבוה יותר.



נוסף לכל ההצעות שפורטו בדו"ח הועדה למיסוי ירוק, יכללו הצעות האלה גם הצעה למיסוי על מוניות ומשאיות. כיום נהנים שני הסוגים האלה של כלי רכב מפטור מלא ממס קנייה, אך רשות המיסים מתכננת להחיל מנגנון מסוים של פרס/קנס על מוניות ולהעניק תמריץ כספי לרכישת מוניות מזהמות פחות.



בועז סופר, סמנכ"ל בכיר ברשות המיסים, הציג את הדברים היום בכינוס של תא מהנדסים הרכב באיגוד המהנדסים. סופר ציין כי הרשות רצתה להפעיל מנגנון מיסוי על משאיות, אך גילתה שאין בנמצא מספיק דגמים של משאיות "ירוקות". כפתרון הוחלט להעניק תמריץ לקניית משאיות היברידיות, בדמות פחת מואץ שיאפשר לבעלי המשאיות להציג סכומים גדולים יותר כהוצאה מוכרת.



התקנות יכללו לראשונה גם את שווי השימוש הרציף, שצפוי לעודד רכישה של מכוניות קטנות וזולות יותר. באחרונה נשמעו השערות שונות על שווי השימוש, בטווח של 3%-2.8% ממחיר הרכב, אך כנראה ששווי השימוש יהיה נמוך בהרבה כדי לא ליצור קפיצה גדולה מדי בסכומים הנזקפים בתלוש המשכורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully