וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדוק: "אובמה יגרום להחרפת המשבר הפיננסי; מדיניותו מטורפת"

נמרוד הלפרן

6.11.2008 / 18:13

מרדוק: "בחירתו תערים מכשולים על הגלובליזציה ותפגע בשוק המיזוגים והרכישות"



הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, עלול לגרום להחרפת המשבר הפיננסי העולמי, להציב מכשולים בדרכה של הגלובליזציה ולהוביל את ארה"ב לכיוון מסוכן משום שיקדם מדיניות של פרוטקציוניזם כלכלי. כך העריך המיליארדר רופרט מרדוק, במספר ראיונות שקיים לאחר ניצחון אובמה בבחירות בארה"ב ובימים שקדמו להן. מרדוק, בעל השליטה בענקית המדיה ניוז קורפ, הגדיר כמה מהפתרונות הכלכליים שמציע אובמה כ"מטורפים", ואמר כי אין כל היגיון במדיניות המס המתוכננת שלו.



בראיון אתמול ל-BBC הביע מרדוק חשש כי אובמה עלול להוביל את ארה"ב לכיוון מסוכן, בכך שיקדם פרוטקציוניזם כלכלי. "אני מחבב אותו באופן אישי, ולדעתי יש לו הזדמנות להיות נשיא מצוין. אבל אני מודאג מכך שהדחפים שלו, הרגשות שלו והיעדר הניסיון שלו יוביל אותנו לכיוון מסוכן ושונה", אמר מרדוק. "אני חושש שהוא יקדם חוקים פרוטקציוניסטים, אשר יגרמו נזק רב לכל העולם", הוסיף.



בשיחת ועידה עם אנליסטים לאחר פרסום דו"חותיה הכספיים של ניוז קורפ אתמול, אמר מרדוק - המשמש כיו"ר ומנכ"ל החברה - כי ימיה של קדחת המיזוגים והרכישות בארה"ב קצרים, עקב נצחון אובמה בבחירות. "אני מניח שקבלת הפנים למיזוגים תהיה הרבה פחות ידידותית מצד משרד המשפטים תחת ממשל דמוקרטי", אמר מרדוק.



בראיון בסוף השבוע לעיתון "אוסטרליין ביזנס" העריך מרדוק כי אובמה "עלול לגרום להחמרה במשבר הפיננסי העולמי" וכי יישום מדיניות פרוטקציוניסטית יהווה "מכשול של ממש עבור הגלובליזציה". מרדוק הגדיר את מדיניות המס המתוכננת של אובמה כ"מטורפת", ובמיוחד את תוכניותיו לקדם הקלות מס למרבית האמריקאים במקביל להכבדת נטל המס על בעלי שכר של יותר מרבע מיליון דולר בשנה. מרדוק הגדיר כ"שטויות" את התחייבותו של אובמה להעניק החזרי מס ל-95% מהציבור האמריקאי.



"40% מאוכלוסיית ארה"ב לא משלם מסים, אז איך אפשר להעניק להם הקלות מס?", שאל מרדוק בראיון. "אבל הוא עוד יכול לתת לכל אחד מהם תשלום רווחה של 500 דולר, כמו שהוא התחייב בקמפיין, והכסף הזה יעלם מהר מאוד. זה לא מה שהולך להביא להתאוששות הכלכלה", הוסיף מרדוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully