וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: חשש ממיתון הפיל את הבורסות יום שני ברציפות; פרנקפורט נפלה ב-7%; מוסקווה ב-10%

נמרוד הלפרן

6.11.2008 / 19:17

מגזרי הבנקאות והסחורות הובילו את הירידות; לונדון ופאריס צנחו בכ-6%


בורסות אירופה נפלו זה היום השני ברציפות, לאחר שבנקים מרכזיים ברחבי היבשת הורידו היום את הריבית בניסיון למנוע מכלכלות אירופה לשקוע במיתון. מגזרי הפיננסים, האנרגיה והכרייה הובילו את הירידות. בורסת לונדון נסגרה בנפילה של 5.7%; בורסת פרנקפורט צנחה ב-6.8%; פאריס נפלה ב-6.4%; מדד Micex של בורסת מוסקווה קרס ב-9.6%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי נפל ב-5.6%, והשלים בכך ירידה של 41% מתחילת השנה.

בנק אוף אינגלנד חתך היום המפתיע את הריבית בבריטניה ב-1.5% ל-3% - רמתה הנמוכה ביותר מאז שנת 1954. תחזית הכלכלנים היתה להורדת ריבית של 0.5% בלבד. הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הוריד היום את הריבית בגוש היורו ב-0.5% ל-3.25%, בהתאם לתחזיות, ונשיא הבנק, ז'אן-קלוד טרישה, אמר כי אינו פוסל אפשרות להורדות ריבית נוספות.

הבנק המרכזי של שווייץ אף הוא הוריד היום במפתיע את הריבית ב-0.5% לרמה של 2%. הבנק המרכזי של דנמרק הוריד אף הוא את הריבית היום ב-0.5% לרמה של 5%. הבנק המרכזי של צ'כיה הוריד היום במפתיע את הריבית ב-0.75% לרמה של 2.75%.

ירידות נרשמו במניות הפיננסים על רקע דו"חות מאכזבים של חברות במגזר. מאן גרופ (סימול EMG.L) הבריטית, חברת ניהול קרנות הגידור הבורסאית הגדולה בעולם, צנחה ב-31% בבורסת לונדון לאחר שדיווחה על נפילה חדה מהצפוי של 9% בהיקף הנכסים שבניהולה.

קרן ההשתלטות 3i (סימול III.L), חברת ההשקעה הפרטית הבורסאית הגדולה באירופה, נפלה ב-13% לאחר שדיווחה על נפילה ראשונה מזה חמש שנים בשווי נכסיה.

אקסה (סימול AXAF.PA) הצרפתית, חברת הביטוח השנייה בגודלה באירופה, נפלה ב-9% לאחר שדיווחה על ירידה חדה מהצפוי של 3.4% בהכנסותיה ברבעון השלישי.



מניית הבנק השווייצי קרדי סוויס (סימול CSGN.VX) נפלה ביותר מ-7% למחיר של 37.7 פרנק שווייצי למניה. כור תעשיות, שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, רכשה במחצית הראשונה של חודש אוקטובר כ-3% ממניות קרדי סוויס, במחיר של 35 פרנק למניה, בעלות של כ-1.2 מיליארד פרנק שווייצי - כך שדנקנר מורווח "על הנייר" כ-7%, המשקפים רווח על הנייר של כ-70 מיליון דולר.

מגמה שלילית נרשמה גם במגזרי האנרגיה והכרייה בעקבות נפילת מחירי הנפט והמתכות. BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, נפלה ב-15%; רויאל דאץ'-של, חברת הנפט הגדולה באירופה, נפלה ב-7.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully