וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ף פולבר בפאנל שידור באינטרנט בפסטיבל ראש פינה: הכוח יעבור לאולפנים שיוצרים תוכן איכותי

אורן מג'ר

6.11.2008 / 19:03

המסקנה שעלתה מהפאנל היא כי האינטרט הינו תוספת מלהיבה ולא חוויה עיקרית



בפאנל שעסק בשידור באינטרנט ניסו המשתתפים לצפות את ההתפתחויות בתחום. בפאנל נכח ד"ר נימרוד קוזלובסקי, דניאל ילין (ooVoo), ג'ף פולבר, אריאל וייס מרשת וירון טל פז מערוץ 5. המסקנה של הנוכחים הייתה שכיום אין מודל עסקי שמאפשר למצות את ההכנסות. כמו כן, עלתה המסקנה כי היחס לשידור באינטרנט הוא חלופה טלוויזיה, או מקום לשדר חומרים נוספים אשר לא שודרו בטלוויזיה. אבל האינטרט - על כל האפשרויות המלהיבות שלו - הינו עדיין תוספת ולא הפך לחוויה עיקרית.



בנוסף המשתתפים הסכימו כי המוצרים שמאפשרים לשדר את התוכן, מתקשים לבדל את עצמם ויהפכו לקומודיטי, שמאפשר להעלות תכנים לשידור על ידי הגולשים ונבדל אולי רק ברוחב הפס שמציע הגוף המאכסן. במסגרת הפאנל ניסו גם לבדוק אם טמון כסף בתחום וכיצד ניתן יהיה לגבות אותו מהגולשים-צופים.



ילין סיפר כי האינטרנט לימד אותו שמה שהוא הרפתקה היום הוא המציאות של מחר. "תוכן גולשים ותוכן אחר ישתלבו בפלטפורמות השונות. למשל, רדיו שמציב מצלמה באולפן ורוצים שגם יראו אותם ולא רק ישמעו ולדבר ולראות את הכוכב באולפן. הכל מתחבר ביחד וזו רק שאלה של זמן".



פולבר אמר כי מי שמחזיק בתוכן - כמו למשל 'סופרנוס' או 'סקס והעיר הגדולה' - יוכל למכור את זה, כך שבעתיד הכוח יעבור מהרשתות לאולפנים שהם אלו שיוצרים את התוכן האיכותי. "הכסף יהיה אצל מי שיודע להביא את האנשים לתוכן שלו. יום אחד הבעלים של 'כוכב נולד' יבינו שהם לא חייבים לשדר ברשת פוקס - הם יוכלו לשים את זה באינטרנט בבלעדיות. בעתיד, כדי לראות טלוויזיה אולי כל מה שתצטרך הוא חיבור לאינטרנט. כשזה יקרה, הטלוויזיה שאנחנו מכירים תשתנה לנצח. בינתיים הרבה חברות בודקות את התכנים קודם כל באינטרנט ושם זה משרת אותם. מה שיפה באינטרנט הוא שלא משנה אם משדרים ל-3,000 או למליונים. זה חינם בכל מקרה".



ממשיך פולבר: "בחיים צריכים לעשות טעויות טובות. לא צריך להשוות לדברים שאנחנו מכירים אלא להיות יצירתיים ולעשות דברים שעדיין לא נעשו. אם נתרכז במה שאנחנו יודעים ונדחף את זה למה שיש עכשיו, זה יהיה משעמם. השאלות החשובות כיום הן איך הפרסום ישתלב, איך הצרכנים יצרכו. צריך ראש פתוח ולקבל את השינוי".

טל פז הוסיף כי "בטורניר הטניס האחרון השגנו ספונסר ושידרנו באינטרנט. טהתוצאות היו טובות מבחינת החשיפה למפרסם וחווית הצופה. בעתיד הפרסום יהיה ממוקד ומפולח לפי הקהל אבל זה עדיין לא קורה וזאת בעיה. כי לא בטוח שלמפרסם יהיה את הרצון והצורך להגדיר בדיוק את הפילוח של גיל הגולשים, מין הגולשים וכו'".



פולבר: "נצטרך לגלות איך עושים כסף. גם המפרסמים יהפכו לחכמים יותר. חברות כמו ג'ונסון וג'ונסון יוכלו לפרסם בצורה אפקטיווית".



טל פז: "יהיו רמות הצלחה שונות. הכל רק מתחיל עכשיו. הדבר הכי מדהים בניו מדיה שיש לנו את כל האפשרויות - להיות מדיה ישנה וחדשה, אפשר לשדר מוצרים שאחרת לא היית משדר בטלוויזיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully