וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתלי גליקסברג בפסטיבל ראש פינה: "משרדי הפרסום הם הכנסיה של ימי הביניים והם שולטים בכל פריים"

אופיר בר-זהר

6.11.2008 / 19:55

בפסטיבל התקיימו אירועים נוספים, אשר עסקו, בין השאר, בפלישה הגדולה של גופי השידור לאינטרנט


מאת אופיר בר-זהר ואמיתי זיו

בפאנל המרכזי, שפתח את פסטיבל ראש פינה לטלוויזיה וניו מדיה שיצא לדרך היום, השתתפו בכירים בתחום, ובהם מנכ"לי זכייניות הערוצים המסחריים ­אבי ניר, מנכ"ל קשת, יוחנן צנגן, מנכ"ל רשת, ויוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10. עוד השתתפו בפאנל מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, ניצן חן, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, דורית ענבר, נציגת רשות השידור וחיים פרננדז, נציג האוצר. נפתלי גליקסברג ייצג את היוצרים, ואילן שילוח הופיע כנציג הפרסומאים.

גליקסברג אמר כי "במדינת ישראל יש דיקטטורה כמו בימי הביניים. היום משרדי הפרסום הם הכנסיה של ימי הביניים והם שולטים בכל פריים שיש בטלוויזיה. זו הדיקטטורה האמיתית". בפסטיבל התקיימו היום אירועים נוספים, אשר עסקו, בין השאר, בפלישה הגדולה של גופי השידור לאינטרנט.

בהרצאה בנושא "הסדרים רגולטורים בסביבה טכנולוגית משתנה", סקר צבי האוזר את תולדות שוק התקשורת הישראלי מימיה הראשונים של הטלוויזיה ב-64', דרך דו"ח פלד ב-97' שפתח את השוק בישראל לתחרות ועד לשינויים המבניים הניצבים בפני השוק כיום. "חלק נכבד מהטכנולוגיה בעולם מפותחת בישראל, אבל חוות הניסוי הישראלית סגורה כאן כי אנחנו הראשונים שיודעים לייצר והאחרונים שיודעים לאמץ", אמר האוזר. לגבי אתגרי העשור הבא, אמר האוזר כי "נראה רגולציה מבוססת זכיונות לרישיונות, נחזה באובדן הרנטה המונופוליסטית ותידרש חשיבה מחדש על מקורות המימון הציבוריים שעומדים לרשות הענף".

ג'ורג'יו רמנגי, מנהל שיווק בינלאומי ב-Power 3, זרוע המובייל TV של חברת הסלולר האיטלקית, דיבר על הטלוויזיה העתידית. רמנגי הציג את הצלחות פרויקט הטלוויזיה הסלולרית של חברתו באיטליה, שב-2006 היתה המדינה הראשונה בעולם להשיק שירות מובייל TV. החברה מפעילה את השירות תמורת תשלום מנוי חודשי, הכולל כמה ערוצי טלוויזיה לצפייה בטלפון הסלולרי. "לקוח רגיל צופה ביותר מ-40 דקות בכל צפייה ויותר מארבע פעמים בחודש. לרוב הוא צופה בתכנים מחוץ לבית, בעבודה או בחופש, כשרק 13% צופים במובייל TV בבית" אמר. למרות שרמנגי צופה כי 2008 תסתיים עם מיליון מנויים איטלקיים לשירות, הוא בחר לציין ש-"72% מהלקוחות שלנו הם גברים, מה שמוכיח שהטלוויזיה הדיגיטלית עדיין נתפשת כגאדג'ט".

ביומיים הבאים יתקיימו בפסטיבל אירועים נוספים שיעסקו, בין היתר, ברגולציה, בחבילה הצרה, שיווק בעולם החדש ובמלחמת התרבות בטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully