וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-UBS טוענים: אצל אובמה ישתלם פחות למות; העלאת מיסי המוות תוביל לעלייה בביקוש לביטוח חיים

רותם סלע

6.11.2008 / 20:26

כלכלני הבנק: חברות הנפט עשויות לסבול ממדיניות העלאת המסים של אובמה



בנק ההשקעות השווייצי UBS הוציא היום סקירה ראשונה שבה מנסה הבנק לשער מה תהיה המדיניות הכלכלית בה ינקוט אובמה ומה יהיו השלכותיה על שוק ההון. על רקע מדיניות המסים הצפויה של אובמה, טוענים כלכלני UBS כי "העלאת מיסי המוות תוביל לעלייה בביקוש לביטוח חיים".



בבנק ההשקעות מציינים כי למרות נצחונו של אובמה, לא השיגו הדמוקרטים שליטה מלאה בבית העליון של הקונגרס (הסנאט), שהיתה מאפשרת להם העברה חלקה של חוקים. להשערתם, אובמה צפוי ליזום תוכנית שתסייע לבעלי בתים להתמודד עם תשלומי המשכנתא, וכן להציג תוכנית פיסקאלית להמרצת הכלכלה האמריקאית. התוכנית עשויה לכלול תשלומי העברה (דמי אבטלה, בולי מזון) ופרויקטים בתחום התשתיות.



לשאלה האם אובמה טוב או רע לעסקים עונים ב-UBS על ידי הצבת חמישה צעדי מדיניות: העלאת מס רווחי הון ל-20%; העלאת מיסים על "העשירים"; מדיניות סחר מפלה כלפי סין והסכם הסחר הצפון אמריקאי; הטלת מיסים נוספים על חברות הנפט הגדולות; וכן חוקים שייסעו לאיגודים המקצועיים. הוצאתם של צעדים אלה לפועל, סבורים ב-UBS, תעיד כי הוא עוין לעסקים.



לסקירה מוסיפים ב-UBS רשימת מניות העשויות להיות מושפעות מבחירתו של אובמה, אשר דעותיו הכלכליות-חברתיות ממוקמות משמאל לקונצנזוס האמריקאי. בין המניות העשויות לסבול מבחירתו של אובמה מציינים בבנק ההשקעות את חברת הנפט אקסון, העשויה לסבול מהעלאת מיסים על חברות הנפט. כן מציינים את חברת פיבודי אנרגיה, העוסקת בכריית פחם ותסבול מקיטון בביקוש לפחם, בשל ענישה על זיהום כתוצאה משריפת פחם. בצד של המרוויחים מצויות חברת "Lincoln National" העשויה ליהנות מהעלאה אפשרית של מיסי המוות, שתגרום, לדעת כלכלני הבנק, ללקוחות העשירים להצטייד בתוכניות יקרות של ביטוח חיים בכדי לדאוג לרווחתם של יקיריהם לאחר לכתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully