וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מכה בקרנות ההשתלטות: הפסד רבעוני של חצי מיליארד דולר לקרן בלקסטון

נמרוד הלפרן

6.11.2008 / 21:51

נפילה ראשונה זה 5 שנים בשווי בנכסי קרן ההשתלטות הבריטית 3i; נפילה של 9% בנכסי מאן גרופ



קרן ההשקעות הפרטיות והנדל"ן האמריקאית בלקסטון (סימול BX), חברת ההשקעה הפרטית הגדולה בעולם, דיווחה היום על ההפסד הרבעוני הגדול ביותר מאז הנפקתה הראשונה לציבור לפני שנה וחצי, לאחר שהמשבר הפיננסי שחק את שווי העסקים ונכסי הנדל"ן שרכשה.



בלקסטון, בראשות המנכ"ל והמייסד סטיוון שוורצמן, רשמה ברבעון השלישי של השנה הפסד של 502.5 מיליון דולר, או 44 סנט למניה, לפני הוצאות חד פעמיות - פחות מתחזיות האנליסטים. זאת לעומת רווח של 234 מיליון דולר, או 21 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.



מניית בלקסטון נופלת ב-11% במסחר בוול סטריט ומשלימה בכך צלילה של 75% מאז הנפקתה ביוני 2007. הנפקת בלקסטון בוצעה על רקע פריחה בענף ההשקעות הפרטיות, אולם זמן קצר לאחר ההנפקה פרץ משבר האשראי ופגע קשות ביכולת של קרנות לממן רכישות ממונפות.



מוקדם יותר היום דיווחה קרן ההשתלטות הבריטית 3i (סימול III.L), חברת ההשקעה הפרטית הבורסאית הגדולה באירופה אשר ידועה בישראל בעיקר בזכות השקעות הון סיכון בחברות ישראליות, על נפילה ראשונה מזה חמש שנים בשווי נכסיה. מניית 3i נפלה ב-13% בבורסת לונדון.



מאן גרופ (סימול EMG.L) הבריטית, חברת ניהול קרנות הגידור הבורסאית הגדולה בעולם, דיווחה היום על נפילה חדה מהצפוי, של 9%, בהיקף הנכסים שבניהולה. עקב כך, צנחה מניית מאן גרופ ב-31% בבורסת לונדון.



עוד במגזר הקרנות: פידליטי, חברת ניהול קרנות הנאמנות הגדולה בעולם, הודיעה היום על כוונתה לפטר החודש 2.9% מכוח העבודה, או 1,290 עובדים, ולבצע קיצוצים נוספים בכוח העבודה ברבעון הראשון של השנה. "מדובר בתקופה יוצאת דופן, וניהול שקול מחייב בחינה מדוקדקת של הוצאותנו", נאמר בהודעה שפירסמה פידליטי. היקף הנכסים בניהולה של פידליטי נפל מתחילת השנה ב-13% ל-1.4 טריליון דולר, לפי הערכות חברת המחקר פייננשל ריסרץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully