וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב הנסתר: אין מידע על מפגעי רעש, ריח וקרינה

ליאור דטל

7.11.2008 / 7:36



>> הפרמטרים שנבחנו במדד איכות הסביבה הם הבסיסיים והמשמעותיים ביותר בכל הקשור לנושאי איכות הסביבה: מיחזור הפסולת ברשות, היקפי זיהום האוויר, איכות המים בעיר, רמת השקיפות ופיתוח המרחבים הירוקים.

עם זאת, רמת המידע הסביבתי בישראל נמוכה מאוד. הדו"ח המקיף האחרון של המשרד להגנת הסביבה בעניין המיחזור בערים הוא מ-2005, ובחלק מהמקרים פנינו לרשויות עצמן כדי לקבל את המידע על היקפי המיחזור.



ניטור איכות האוויר מתבצע על ידי המשרד להגנת הסביבה בעיקר בערים הסמוכות לתחנות כוח - כך שמידת זיהום האוויר בחלק מהערים חושבה על ידי מומחי אדם טבע ודין על סמך ניטור אזורי וחלקי שנערך באזור העיר ומאפייניה.



מידע מפורט ועדכני על היקפי השטחים הירוקים לא קיים, ולפיכך גם לא קיים מידע על כמות מטרים ירוקים בכל עיר ביחס לכמות התושבים. המשרד אינו מפרסם גם בדיקות רעש וריח מקיפות ומידע על היתרים שמקבלים מפעלים לשימוש ברעלים.



בתחום הקרינה הסלולרית, מפרסם המשרד את רשימת האנטנות החוקיות והלא-חוקיות בישראל, אך לא את תוצאותיהן של בדיקות הקרינה בכל המדינה.



בנוסף, המשרד אינו בודק את מידת הניקיון של חופי הרחצה המוכרזים בישראל, אלא רק את החופים הלא-מוכרזים. "אחת הבעיות הקשות בתחום הסביבתי בישראל היא השגת מידע על היקפי הזיהום באופן נגיש ופשוט", אומרת איסר-איציק. "בלי שתהיה שקיפות מלאה, הציבור לא יוכל למשש את זכותו לחיות בסביבה נאותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully