וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלקברי מתגייר: יזמים דתיים מניו יורק ומירושלים פיתחו תוכנה שהופכת את המכשיר הנייד לסידור תפילה

שלמה שמיר

7.11.2008 / 8:16

לדברי היזמים, כעשרת אלפים יהודים מרחבי העולם רכשו כבר את התוכנה החדשה


בעוד שרבנים בישראל מזהירים מפני השימוש בטלפונים סלולריים ומאיימים בחרמות ונידויים על המשתמשים באתרי אינטרנט, שני יזמים דתיים הפעילו את דמיונם וכישרונם ומצאו דרך לרתום את חידושי הטכנולוגיה המתקדמים לקיום החובה הנפוצה ביותר לאיש שומר המצוות - התפילה.

היזמים, יונתן בנט, תושב לונג איילנד מ"ישיבה יוניברסיטי" בניו יורק, ועמיתו יונתן קסטנבוים המתגורר בירושלים, יצרו את סידור התפילה המקוון הראשון. מדובר בתוכנה חדשה ומיוחדת שהשניים יצרו, שכוללת בין השאר את שלוש התפילות שיהודי דתי חייב להתפלל ביום. החידוש הוא שהתוכנה הותקנה במכשיר בלקברי שניתן לשאת ולהשתמש בו בנוחות בכל מקום. את המכשיר כינו "ג'וברי".

"מראה שכיח בניו יורק הוא של יהודים המקיימים מניינים בבנייני משרדים גדולים במנהטן ולעתים קרובות קורה שאחדים מהמתאספים שכחו את סידור התפילה שלהם", הסביר בנט בראיון, "אבל אף אחד לא הולך בלי מכשיר הבלקברי שלו".



לדברי בנט, כעשרת אלפים יהודים מרחבי העולם רכשו כבר את התוכנה החדשה. לדבריו, החברה - המשותפת לו ולחברו - מוצפת בפניות ובקשות לרכישת התוכנה. "רבים מהפונים מבקשים תוכנות דומות שיכללו את מסכתות התלמוד", סיפר.

שני היזמים אינם מסתפקים בהמצאת הבלקברי עם סידור התפילה, ומתכננים לייצר סוג של מכשיר ג'י-פי-אס שיאפשר ליהודים דתיים המפוזרים במקום מסוים להתקשר אחד אל השני ולארגן מניין לתפילה. "אתה יושב באיצטדיון וצופה במשחק בייסבול", הסביר בנט, "וכשהשמש שוקעת ומגיעה השעה להתפלל מנחה ומעריב, אתה מבקש להתפלל במניין. אתה מפעיל את הג'י-פי-אס ומודיע על אתר מסוים שבו יתאסף המניין, והיהודים שקיבלו את המסר באים לאתר לתפילת מנחה".

נשיא "ישיבה יוניברסיטי", ריצ'רד ג'ואל, סיפר בראיון כי היה מהראשונים לרכוש את תוכנת התפילות. "אני אוהב את זה", סיפר, "עכשיו אני יכול לבדוק כל הזמן לא רק את שערי המניות, אלא גם להתפלל ערבית בכל מקום שאני נמצא". גו'אל הוסיף כי "אנו עדים לפריצות דרך בטכנולוגיה וחידושים רבים הנעשים במטרה לקדם את המדע או לצבור הון. אבל ההמצאה של הבלקברי עם התפילות היא הוכחה שלא הטכנולוגיה מעצבת את התרבות, אלא הערכים".

בראיון לניו יורק פוסט הודה יונתן בנט, כי "אישית אני עדיין מעדיף להחזיק ביד סידור תפילה כאשר הסידור נגיש. אבל אני מרגיש טוב כאשר אני צריך את הג'וברי והוא לידי. המטרה שלנו", הדגיש, "היא לא להפוך את סידור התפילה למיותר אלא לקחת מכשיר גשמי ולהעניק לו ממד רוחני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully