וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ירד אל מתחת ל-60 דולר לחבית - והניע את השורטיסטים לממש רווחים

ירון הופמן

7.11.2008 / 9:23

אנליסטים: 60 דולר היה הסף התחתון של המסחר בשנתיים האחרונות



מחיר הנפט הגולמי עולה כעת ב-0.3% במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות בניו יורק לשער של 60.97 דולר לחבית, בעקבות סגירת "פוזיציות שורט" - רכישת חוזים עתידיים מצד משקיעים שהימרו על ירידת מחירים. במהלך המסחר ירד מחיר הנפט אל מתחת לשער של 60 דולר לחבית, לראשונה מאז מארס 2007.



מספר החוזים שהחליפו ידיים בחמש הדקות שאחרי נפילת המחיר ל-59.97 דולר לחבית עמד על 752, לעומת 1,040 שנסחרו בשעה שלפני כן. המחיר עלה ב-1.3% לשער של 61.55 דולר לחבית, לפני שהחל לרדת שוב. מחיר הנפט מסוג ברנט נסחר בעלייה של 0.3% לשער של 57.62 דולר לחבית.

"60 דולר הוא סכום בעל חשיבות, מכיוון שבשנתיים האחרונות הוא היווה את הסף התחתון של המסחר", אומר קלרנס צ'ו, סוחר אופציות בבית ההשקעות הדסון קפיטל בסינגפור. "אם הייתי שורטיסט, זה המחיר שבו הייתי רוכש בחזרה".

מתחילת השבוע צנח מחיר הנפט הגולמי ב-9.3% בעקבות הדיווחים על הרעת מצב התעסוקה בארה"ב. על פי הערכות, הכלכלה האמריקאית כבר נכנסה למיתון, שיגביל את צריכת הבנזין והסולר. ככל הנראה, 200 אלף איש איבדו את מקום עבודתם באוקטובר. אנליסטים מעריכים, כי נתוני האבטלה בארה"ב הם בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על מחירי הסחורות כרגע. יחד עם זאת, רובם טוענים כי הנפט הגולמי יעלה בשבוע הבא, מכיוון שהנסיגה במחירים היתה חדה מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully