וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת איסלנד צפויה לרשום צמיחה שלילית של 8.3% בשנה הבאה

סוכנויות הידיעות

7.11.2008 / 12:09

איסלנד צפויה לקבל חבילת סיוע של 6 מיליארד דולר ממדינות באירופה ומקרן המטבע


הבנק המרכזי באיסלנד העריך אתמול כי המיתון במדינה יהיה עמוק מאשר נחזה תחילה, והאינפלציה תהיה גבוהה יותר. הכלכלה צפויה להצטמק ב-8.3% בשנה הבאה, לעומת תחזית לצמיחה שלילית של 2% שנמסרה ביוני. שיעור האינפלציה יעמוד על 14.1%, לעומת 7.6% בצפי הקודם. הבנק המרכזי השאיר את שער הריבית על 18%.

הריבית הגבוהה באיסלנד נחוצה כדי לשמור על יציבות המטבע המקומי למרות ההשפעה השלילית על עומק המיתון הצפוי, מכיוון שהתמוטטות הבנקים הביאה להתרסקות המטבע האיסלנדי, הקרונה. הבנק המרכזי דחק בבנקים המסחריים לשמור על רזרבות של מטבע חוץ כדי לאפשר רכישת מזון, דלק ותרופות, ופנה לסיוע חוץ כדי להחיות את המטבע.

איסלנד צפויה לקבל חבילת סיוע בסך 6 מיליארד דולר מקבוצת קרנות ממשלתיות בהובלת קרן המטבע הבינלאומית, מסר שר משרד האוצר של פולין. הקבוצה כוללת את פולין, מדינות מסקנדינוויה, בריטניה והולנד, שתרמו כל אחת כ-200 מיליון דולר.

המדינה הלאימה את שלושת הבנקים הגדולים במדינה בחודש שעבר, לאחר שלא יכלו לממן את התחייבויותיהם לטווח הקצר. השלוש צברו חובות בסך 61 מיליארד דולר, סכום הגדול פי 12 מערכה של הכלכלה האיסלנדית.

חלקה של קרן המטבע הבינלאומית בסיוע לאיסלנד יעמוד על 2.1 מיליארד דולר, נורווגיה הציעה 635 מיליון דולר, ואיי פארו תוסיף 51 מיליון דולר משלה. הישיבה שאמורה לאשר את התוכנית נדחתה ליום שני הקרוב, לאחר שתחילה דובר על ה-5 בנובמבר (שלשום) כתאריך יציאת התוכנית לדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully