וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה ליכטמן בפסטיבל ראש פינה: "רשתות הברודקאסט חייבות להשתדרג"

אורי ברקוביץ'

7.11.2008 / 12:37

ס' נשיא מיקרוסופט טוען שהטלויזיה המסורתית חייבת להציג ביצועים שאפשריים כעת רק באינטרנט



זו לחלוטין לא סופה של הטלוויזיה. כך טען הבוקר משה ליכטמן, סגן נשיא מיקרוסופט ומנהל מרכז הפיתוח של החברה בישראל, במסגרת דברים שנשא בפסטיבל ראש פינה לתקשורת. בהרצאתו הסביר ליכטמן מדוע החלוקה בין אינטרנט לטלוויזיה אינה רלוונטית וטען שהטלוויזיה צריכה לסגל יכולות שבאות כעת לידי ביטוי באינטרנט ולשם כך עליהם לשדרג את הטכנולוגיות שלהן.



ליכטמן, אשר היה אחראי על אתרי MSN בעולם מלבד ארה"ב בסוף שנות התשעים, הציג נתונים לפיהם עד 2012 צפוי ממוצע הצפייה השבועי בטלוויזיה המסורתית לגדול. לדבריו, לעוצמתה של הטלוויזיה אחראית במידה רבה טכנולוגיית הווידאו לפי דרישה (VOD). ליכטמן שלל את הטענה שהצעירים נוטשים את הטלוויזיה והציג נתונים לפיהם היקף השימוש של דור ה-Y משתמש בטלוויזיה גבוה ב-11 אחוז מהיקף השימוש באינטרנט.



אבל, לטענת ליכטמן, הדיון בפורמט זה או אחר של העברת תוכן הופך פחות ופחות רלוונטי. לדור ה-Y ועוד יותר לדור ילדי המילניום שבא בעקבותיו, ה"מילנייה", לא איכפת איזה מכשיר הם משתמשים. בכל אחד מהמכשירים הדיגיטליים הם רוצים להיות מסוגלים לכתוב דואר אלקטרוני, לצ'טט במסנג'ר ולדבר. אבל התוכן הוא המלך, חזר ליכטמן. השאלה שהציג היא כיצד מגדילים את היקף צריכת התוכן באינטרנט? ממוצע הצפייה בקטע באינטרנט עומד על פי נתונים שהציג על 2.8 דקות. התוכן הפופולרי של ערוצי הטלוויזיה באינטרנט הוא מזג אוויר ומתכונים. רק 7 אחוזים מצופי רשת ABC מגיעים לרשת.



התשובה לכך, על פי ליכטמן, מורכבת משני חלקים. ראשית, החזון הוא עדיין - "הכל ברשת והכל בחינם". החלק השני הוא גם המפתח - שיפור בחוויית השימוש יביא את הגולשים להגדיל את צריכת התוכן באינטרנט. "יש הרבה מאוד פירות שתלויים", אמר ליכטמן, "ומי שיקטוף אותם יותר מהר יהיו אלו שיעניקו את חוויית המשתמש העשירה ביותר והם אלה שיובילו את התעשייה בעתיד, בין אם הם יגיעו מהטלוויזיה או מהאינטרנט. כיום אין יותר מגבלות טכנולוגיות ולכן השאלה הזו כבר לא רלוונטית".



תנאי נוסף שהציג ליכטמן להצלחה היא פיתרון שאלות הפורמטים הדיגיטליים וניהול זכויות היוצרים. הצרכנים צריכים לדעת שכל מה שיקנו, בכל מקום, ניתן יהיה לשימוש בכל מקום ובכל מכשיר. לדברי ליכטמן זהו המצב כעת "חוץ מאשר חברת אפל וחברה נוספת, אך נקווה שהשתיים יצטרפו בקרוב אל כל השאר". המטרה היא שהכל יהיה מחובר - אנשים תוכן ומכשירים.



בהרצאתו הציג ליכטמן לראשונה בישראל דוגמה לפיתרון של מיקרוסופט לחוויית משתמש שכזו. ליכטמן הציג חיפוש בממשק של קונסולת האיקס בוקס 360 אחר סרט מסויים. עבור כל סרט הופיע לצידו רשימה של דברים שניתן לעשות עימו - לקבל פרטים, לצפות בקדימון, לרכוש את הסרט, לצפות בו מיידית, לצפות באנשים שקשורים לסרט. בחירה באופציה האחרונה, לדוגמה, מקפיצה רשימה של אנשים שקשורים בסרט זה מעל זה - הבמאי, התסריטאי, השחקן הראשי. בחירה בכל אחד מהם מובילה לרשימה דומה עם אופציות רבות להמשיך ולגלוש כך ולגלות דברים חדשים. כל פעם שמשתנה הבחירה מתעדכן רקע המסך על פי התוכן שהגולש בחר באותו רגע. למשל, תמונת הבמאי או פוסטר הסרט.



דוגמה נוספת היתה רשת הכבלים האמריקנית HBO. ליכטמן הראה כיצד בזמן שעולות הכתוביות כבר מוצגים לצידן התכנים הנוספים שמשודרים באותה עת במקביל על מנת שהצופה לא יברח וישאר בעמוד הרשת. ליכטמן הזכיר את אחד המודלים הישנים ל"צפייה אינטראקטיווית" של חלון שיחה - צ'אט - במקביל לסרט וטען כי הוא התגלה כלא מתאים לחלוטין: "זה לא עבד, משום שאנחנו רוצים משהו אחר, מאוד בסיסי, והוא שיבדרו אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully