וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל דורי מדיה גרופ: "בסדרות טובות עושים שבעה דולר מחוץ למסך על כל דולר שעושים על המסך"

אורן מג'ר

7.11.2008 / 13:23

נדב פלטי על יצירת טלנובלות: האופי המקומי חשוב - אבל רצוי כמה שפחות סממנים מקומיים



נדב פלטי, מנכ"ל דורי מדיה גרופ, בפאנל פסטיבל ראש פינה הציג את פעילות החברה המתמחה בהפקת טלנובלות ושידור ברחבי העולם. פלטי מסביר כי אין סיכון במוצר טוב שהצליח בעולם. הסיכון הוא 10% לעומת 100% סיכון בפיתוח מוצר חדש, זאת הסיבה למה מוצר טוב מופץ במהירות בכל העולם.



על הצלחת של פורמטים מציג פלטי את תוכניות הריאליטי: "'האח הגדול' הוא הצלחה הארץ ובברזיל. "לה לולה" הפקה שלנו בארגנטינה, הופצה ב-60 אזורים בפחות משנה. ל-50 מדינות ב-5 גרסות מקומיות שכבר עלו לאוויר ועוד ארבע צפויות להעלות". גם המעמד של הטלנובלה השתנה לדברי פלטי, כאשר "לה לולה מועמד לפרס האמי הבינלאומי בקטגוריית הטלנובלה. זה כבר לא מוצר שוליים".



עוד מוסיף פלטי, כי חברות למדו כיצד להפיק הכנסות נוספות מעבר למסך: "בסדרות טובות עושים שבעה דולר מחוץ למסך על כל דולר שעושים על המסך". לדבריו, גורמי הצלחה עיקריים של מדיה גרופ טמון ביתרון של חברות הענק המפיקות באזורים מקומיים המאופיינים בחוסר גמישות, שילוב בין ישן וחדש, מערב ומזרח. ומוסיף גורמים נוספים כמו: "היכרות מעמיקה עם הטרנדים בעולם, שיטות שיווק חדשניות שיתופי פעולה אסטרגיים עם מתחרים, שיתופי פעולה פיננסיים לא שגרתיים, כמו הקמת זרוע הפצה המפיקה מספר גדול של מוצרים. הדבר חייב הפקה של הרבה מוצרים וגיוס פיננסי". בנוסף, מסביר פלטי כי בניגוד למתחרים המכוונים לערוץ המקומי מדיה גרופ מפיקה בכל העולם: "אנשי תוכן מכל העולם מעורבים בעיצוב הסדרהף, אם הגיבור הראשי מסתפר איש תוכן מגרמניה יושב אצל הספר ונותן הערות. והכי חשוב - הרבה מזל".



פלטי נתן כמה טיפים כיצד להצליח ביצירת טלנובלה משכנעת: "כשאנחנו מפיקים חשוב לנו האופי המקומי אבל אם הסיפור טוב לא חשוב שהבדיחה תהיה נורא מקורית. רצוי כמה שפחות בדיחות מקומיות, כמה שפחות כתובות ומאפיינים יהודיים בלי לפגוע בסיפור וברייטינג המקומי בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully