וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד בליפ טי.וי: "יותר ויותר אנשים היום מרוויחים מספיק כסף מהפעלת אתרי וידיאו"

מעיין כהן

7.11.2008 / 13:49

מייק הודק: "קוני המדיה הם עצלנים ואין להם כוח לגלות דברים חדשים"


תלונות על קיבעון מחשבתי של משרדי אינטראקטיב ורוכשי מדיה לא ייחודיות רק לישראל: "קוני המדיה הם עצלנים, ואין להם כוח לגלות דברים חדשים" – כך אמר היום מייק הודק, מנכ"ל ומייסד אתר בליפ טי.וי בפסטיבל ראש פינה לטלוויזיה וניו מדיה, בפאנל שעסק בטלוויזיה עצמאית ברשת. בליפ טי.וי מאפשרת ליוצרים להפיץ באמצעותה את תוכניות הווידיאו העצמאיות שלהם, תמורת שיתוף בהכנסות מפרסום. לדברי הודק, יש שני מניעים עיקריים ליצור תוכנית עצמאית: אגו וכסף. לדבריו, אם לפני שנה וחצי-שנתיים ההכנסה הממוצעת ליוצר היתה 20-25 דולר לחודש, סכומים קטנים מאוד, הרי שהיום יותר ויותר אנשים מרוויחים מספיק כסף כדי לשלם את שכר הדירה".

הודק אמר את הדברים בתגובה על דבריו של קלאוס אברט מענקית המדיה הגרמנית אקסל שפרינגר, שאמר כי תוכן וידיאו עצמאי כרגע לא רלוונטי עבור שחקן מדיה גדול כמו אקסל. לדבריו, השאלה מי צריך תוכן וידיאו עצמאי כשיש טלוויזיה מקצועית באינטרנט כמו הולו, היא שאלה שהמפרסמים שואלים אותו. "הוידיאו העצמאי מסובך מדי למפרסמים, הם לא רוצים להסתבך עם הרבה פרטים ואינפורמציה. הם רוצים פשטות. אם תסתכלו על יוטיוב, 4% מהתוכן שנמצא שם הוא בעל ערך למפרסמים. יכול להיות שזה יהיה עסק גדול בעוד חמש שנים".

בליפ טי.וי - האם ערוצי הטלוויזיה הגדולים צריכים להתחיל לחשוש?

הודק הוסיף, כי "כשמסתכלים סביב על התוכניות ברשת, לכולן יש משהו במשותף - הן פונות לקהל קטן וממוקד. בטלוויזיה אתה חייב לפנות לעבר מאסה גדולה מאוד, אחרת התוכנית תבוטל. אבל תוכניות שפונות לקהל יעד מסוים, גם הוא רק 45 אלף צופים בחודש שזה מספר בלתי נסבל מבחינת רשת גדולה כמו NBC, הרי שהוא מגיע לאנשים הנכונים מבחינת המפרסמים, ולזה יש ערך רב. הם מגיעים בדיוק לאנשים שהם רוצים, ויוצרים מעורבות".

את הפאנל הנחה כפיר פרבדה, יועץ לשיווק דיגיטלי, שאמר כי המשותף לכל היוצרים העצמאיים ברשת הוא שאין להם כסף, והם מפיקים את התוכניות שלהם בעלות נמוכה. עוד ציין פרבדה, כי כיום זול יותר ליצור תוכן וידיאו לעומת פעם בשל זמינותם של אמצעי הצילום, מחירם הזול יחסית וההפצה החינמית באמצעות חברות כמו בליפ טי.וי, יוטיוב ואייטיונז.

רוברט מיליס, יוצר התוכנית היומית פוליטקל לאנצ' שעסקה בבחירות בארצות הברית, אמר בהתייחסו לשאלה מה הייתרון של התוכנית שלו על פני תוכן מקצועי של רשתות הטלוויזיה הגדולות, אמר כי "את התוכנית שלנו אפשר לראות מכל מקום - היא נמשכת חמש דקות בלבד ולא חייבים לשבת ולצפות בשעה שלמה. אנחנו מפנים לסיפורים המרכזיים, ומי שרוצה יכול להמשיך להתעדכן. זה מהיר, זה פשוט, וזה אחד המקורות היחידים ברשת שניטרליים מבחינה פוליטית. אנחנו אוהבים לצחוק על כולם".

ליאור צורף, מנהל קבוצת שיווק דיגיטלי במיקרוסופט ישראל, שגם לו תוכנית וידיאו עצמאית בנושא טכנולוגיה, אמר כי הוא מעריך שתוך חמש שנים רוב הצפייה בקטעי וידיאו תהיה באמצעות האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully