וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש השבוע מול היורו ל-1.27 דולר

נמרוד הלפרן

7.11.2008 / 21:48

זאת בעקבות החוזים על הריבית הפדרלית המעניקים סיכוי של 94% להורדת הריבית ל-0.5% בחודש הבא



הדולר נחלש מול היורו לראשונה זה שלושה ימים, ונמצא בדרכו לירידה שבועית מול המטבע האירופי, לאחר שזינוק בשיעור האבטלה בארה"ב הגיע לשיא של 14 שנים והמשך הנפילה במכירות הבתים הגבירו את ההערכות כי הבנק הפדרלי יאלץ לשוב ולהוריד את הריבית בארה"ב כדי לתמוך בכלכלה.



הדולר נחלש ב-0.4% מול היורו לשער של 1.276 דולר ליורו, ונמצא בדרכו לירידה שבועית של 0.3% מול המטבע האירופי. הין היפאני נחלש מול מרבית המטבעות המרכזיים בעולם על רקע סימנים לשובם של המשקיעים לשוקי המניות בארה"ב ולנכסים המניבים תשואות גבוהות יחסית. מול הדולר, נחלש הין ב-0.4% לרמה של 98.1 ין לדולר; מול היורו מאבד הין 0.7% לרמה של 125.19 ין ליורו.



מוקדם יותר היום מסר משרד העבודה האמריקאי כי שיעור האבטלה בארה"ב זינק באוקטובר ל-6.5% - רמתו הגבוהה ביותר מאז שנת 1994 - לעומת 6.1% בחודש הקודם. מספר המשרות בשוק התעסוקה האמריקאי נפל זה החודש העשירי ברציפות, וצנח באוקטובר ב-240 אלף, והשלים בכך נפילה דו-חודשית של למעלה מחצי מיליון משרות.



מספר החוזים למכירת בתים קיימים בארה"ב נפל בחודש ספטמבר ב-4.6% לאחר קפיצה של 7.5% באוגוסט, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של 3.4%.



החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds Futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקאגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 94% לכך שהבנק הפדרלי יחליט לחתוך במחצית את הריבית בארה"ב לרמה של 0.5%, בישיבתו בחודש הבא. זאת, לעומת הסתברות של 55% שהעניקו לכך לפני שבוע.



הכלכלן הראשי של גולדמן סאקס, יאן הציוס, העריך היום כי הבנק הפדרלי אף עשוי להחליט על הורדת הריבית עוד בטרם ישיבתו המתוכננת הבאה ב-16 בדצמבר.



הין היפאני מאבד 1.1% מול הדולר האוסטרלי ו-0.9% מול הדולר של ניו זילנד בעקבות שובם של המשקיעים לעסקות החלף (carry trade). סימנים מעודדים בשוק האשראי העולמי, גורמים למשקיעים לשוב ולממן את ההשקעות באמצעות עסקות carry trade. במסגרת עסקות אלה, הם לוקחים הלוואות נקובות בין ביפאן בריבית נמוכה, קונים באמצעות הין מטבעות זרים דוגמת הדולר האוסטרלי והדולר של ניו זילנד - שעליהם יש ריבית גבוהה הרבה יותר - וגורפים את הרווח לכיסם. הריבית ביפאן עומדת על 0.3% לעומת ריבית של 5.25% באוסטרליה ו-6.5% בניו זילנד.



היורו נפל אתמול מול המטבעות המרכזיים בעולם לאחר שנשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן-קלוד טרישה, אמר כי אינו פוסל אפשרות להורדות ריבית נוספות, בעקבות האטה ניכרת שנרשמה בכלכלות גוש היורו. הבנק המרכזי של אירופה הוריד אתמול כצפוי את הריבית בגוש היורו ב-0.5% ל-3.25%, בהתאם לתחזיות.



בנק אוף אינגלנד חתך אתמול במפתיע את הריבית בבריטניה ב-1.5% - הורדת הריבית החדה ביותר זה 16 שנים - לרמה של 3%, הנמוכה ביותר מאז שנת 1954. תחזית הכלכלנים היתה להורדת ריבית של 0.5% בלבד. הבנק המרכזי של שווייץ אף הוא הוריד אתמול במפתיע את הריבית ב-0.5% לרמה של 2%. כמו כן, הורידו הבנק המרכזי של דנמרק את הריבית ב-0.5% לרמה של 5%, והבנק המרכזי של צ'כיה הוריד את הריבית ב-0.75% לרמה של 2.75%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully