וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווי חברת ההימורים של שלדון אדלסון נחתך במחצית תוך שבוע עקב חשש מפשיטת רגל

נמרוד הלפרן

7.11.2008 / 22:27

ההפסדים על הנייר מוערכים ביותר מ-10 מיליארד דולר מתחילת אוקטובר


שווי השוק של חברת בתי ההימורים לאס וגאס סנדס (סימול LVS) - הנמצאת בשליטת המיליארדר האמריקאי, שלדון אדלסון - נחתך השבוע במחצית על רקע חששות כי החברה תתקשה לגייס את ההון הנדרש לפרוע את חובותיה, ותגיע לכדי פשיטת רגל.

מניית LVS נופלת ב-13% במסחר בוול סטריט, ומשלימה בכך נפילה של יותר מ-50% השבוע. מתחילת אוקטובר צללה המניה ביותר מ-80%, ועקב כך אדלסון - לשעבר היהודי העשיר בעולם - ספג הפסד של יותר מ-10 מיליארד דולר, לפי חישוב המבוסס על נתוני המגזין "פורבס".

אדלסון, היו"ר ובעל המניות העיקרי של LVS (מחזיק 64% מן המניות), ובעל החינמון "ישראל היום", הידרדר ברשימת המיליארדרים האחרונה של המגזין "פורבס", לאחר שהפסיד 4 מיליארד דולר מהונו בגלל נפילת שווי מניות LVS, המהוות לפי ההערכות כ-85% מהונו.

נפילת שוויו של אדלסון על הנייר עשויה להיות אחת המהירות ביותר בקרב המיליארדרים הגדולים בעולם, לאחר שהגיע בסוף 2007 למקום השלישי בקרב עשירי ארה"ב. עם זאת, לאדלסון אחזקות נוספות מלבד LVS.

הסיבה לנפילה החדה במניות LVS - מלבד הסביבה הקשה של שוקי ההון העולמיים בשל משבר האשראי - היא, ככל הנראה, העובדה שעסקי ההימורים אינם חסינים בפני המיתון המסתמן בארה"ב. כך למשל, מתחרותיה של LVS במגזר ההימורים, Harrah's וטראמפ אנטרטיינמנט, דיווחו היום על מעבר להפסד רבעוני.

Harrah's, חברת ההימורים הגדולה בעולם עם שבעה בתי הימורים בלאס וגאס לבדה, דיווחה היום על הפסד נקי של 130 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, לעומת רווח של 244 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

טראמפ אנטרטיינמנט, שבראשה עומד איל הנדל"ן דונלד טראמפ, דיווחה היום על הפסד נקי של 139 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, לעומת רווח של 6.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הכנסות החברה נפלו ביותר מ-8% לעומת הרבעון המקביל, ל-198 מיליון דולר.

מוקדם יותר היום דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג כי אדלסון מנהל מגעים עם ממשלת סינגפור ועם בנקים בהונג קונג ובמקאו, בניסיון לגייס מימון להמשך פיתוח פרויקטים של LVS בתחום ההימורים באסיה, אשר מוערכים ב-16 מיליארד דולר.

אדלסון ונציגי ממשלת סינגפור נפגשו השבוע, והתחייבו להשלים את פרויקט הנופש וההימורים של LVS בסינגפור, המוערך ב-4 מיליארד דולר, מסרה LVS היום. בנקים מהונג קונג ומקאו מקיימים מגעים עם LVS לגבי מימון פרויקטים של החברה במקאו, לדברי גורמים המקורבים לשיחות.

מניית LVS צללה אתמול ב-33% - הנפילה היומית החדה מעולם - לאחר שהזהירה כי יתכן שלא תצליח לפרוע חלק מחובותיה במקרה שלא תצליח לגייס הון, וכי קיים חשש שהחברה תגיע לכדי פשיטת רגל.

LVS הזהירה אתמול כי לא תצליח למנוע ברבעון הרביעי חריגה מההתניות הפיננסיות שנקבעו בהסכמי המימון עם בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים. כתוצאה מכך, יתכן שהחברה תיאלץ לשמוט חלק מחובותיה, ועקב כך להקפיא פרויקטים בתחום ההימורים. מצב כזה "יעלה ספקות ממשיים לגבי המשך יכולתה של החברה לפעול", נאמר במסמכים שהגישה LVS אתמול לרשות ני"ע בארה"ב (SEC).

בחודש ספטמבר, נאלץ אדלסון להזרים לחברה 475 מיליון דולר כדי למנוע חריגה ברבעון השלישי מההתניות הפיננסיות שנקבעו בהסכמי המימון עם בנקים ומוסדות פיננסיים.

LVS הודיעה מוקדם יותר השנה על כוונתה לגייס 7 מיליארד דולר למימון פרויקט מלון הימורים עם 6,400 חדרים, מול מלון ונישיאן שבבעלותה במקאו. עם זאת, בהמשך נאלצה החברה להוריד את הסכום ל-5.25 מיליארד דולר, על רקע תגובה צוננת מצד הבנקים. ההלוואות נועדו, בין השאר, לאפשר ל-LVS לפרוע הלוואות בסך 3.3 מיליארד דולר, אשר נטלה בשנת 2006 למימון הקמת פרויקטים במקאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully