וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיע ג'ף פולבר: "אני מנסה למצוא אנשים עם אנרגיה משוגעת"

אורי ברקוביץ'

7.11.2008 / 22:00

חמישה משקיעים בתעשיית ההיי-טק נפגשו בפסטיבל ראש פינה לשיחה על השקעות בסטארט אפים בצל המשבר


כיצד משפיע המשבר הפיננסי על המשקיעים בחברות הסטארט אפ - החברות הגדולות, האנג'לים וקרנות ההון סיכון? משפיע, אך לא באופן דרמטי או מדאיג. הערכות השווי תרדנה, חברות ירצו לקחת פחות סיכונים, אבל עומק ההשפעה לא ידמה לזה שחווה המגזר הפיננסי. כך עולה מפאנל בהשתתפות משקיעים בטכנולוגיה שנערך בפסטיבל ראש פינה לתקשורת.

בפאנל השתתפו ערן דוידזון, מנכ"ל ונשיא קרן הון סיכון hasso plattner ונצ'רס (מייסד SAP); אניל הנסג'י, אחראי מיזוגים ורכישות בגוגל אירופה; ג'ף פולבר, אנג'ל ושחקן מרכזי בסצינת האינטרנט והסטאראפים בישראל; אייל ניב, שותף בקרן הון סיכון גיזה; עדי דיאמנט, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת תיא תקשורת.

לדברי ניב, בקרן "משתדלים לא להיכנס לפאניקה, ולהתמקד במה שרצו מלכתחילה עם השינויים המתאימים". הוא הוסיף כי מטרת הקרן היא לוודא שהחברות בהם השקיעו יצליחו לשרוד. "יהיה קשה לגייס כסף ב-12-6 חודשים הקרובים", אמר. לטענתו, "נצטרך לוודא שגם מי שהצליחו לגייס כסף לאחרונה יוכלו לשרוד". ניב סיפר עוד כי הקרן ממשיכה להשקיע במרץ: "השקענו לפני שבוע ואנחנו בדרך לעוד שתי השקעות בקרוב. יהיו שינויים בהערכת השווי. יזמים רוצים לגייס לפי איזשהו ערך, אבל אני אומר להם לא לעצור בגלל המצב. אני אומר להם 'אתם חברה פרטית וצריכים להמשיך הלאה'".

פולבר, שסיפר כי השקיע כאנג'ל כבר ב-21 חברות ישראליות, סירב להתרשם מהמשבר הפיננסי. פולבר טען כי "מודלים עסקיים משחיתים את החדשנות. אני מחפש רעיונות גדולים כבר 15 שנים ולפעמים אני מוצא, ואני יכול לומר לכם שלרוב המצליחנים יש כשלונות ברזומה. אני מנסה למצוא אנשים עם אנרגיה משוגעת". באשר להשכלות המשבר אמר פולברף "אולי המשמעות של המשבר היא שאנשים יצטרכו לחשוב יותר טוב. אבל רעיונות טובים תמיד יהיו".

תמונה עגומה במעט צייר דוידזון שמרכז פעילותו בגרמניה. "המשבר בגרמניה מאוד עמוק ומרגישים אותו יומיום ובכל סקטור. אנשים בפאניקה". קו החשיבה שמנחה אותו כמנהלה של קרן האסו פלטנר הוא "כשכולם תאבי בצע אני זהיר, ולהיפך", בהתאם לכלל זה, אמר דוידזון, "עכשיו הזמן להיות תאב בצע. המצב יוצר עבורנו הרבה הזדמנויות לרכוש חברות במחיר טוב יותר. היום יש לנו הזדמנות לגייס אנשים טובים שקודם לכן בכלל לא היו בשוק". דויזדון הודה, עם זאת, שיתכן שייאלצו לסגור חברות שיתגלה כי הן יתקשו לגייס כסף בעתיד הקרוב". שיטה אחרת בה תנקוט הקרן היא, "לחפש אחר המתחרות של החברות בפורטפוליו ולמזג אותן עם החברות של הקרן כדי שיהפכו לחברות גדולות".

דוידזון לא פסח על המנהג להרעיף מחמאות להיי-טק הישראלי. "לישראל יש יתרונות שלא קיימים במקומות אחרים. הישראלים מאוד מקוריים. בגרמניה משקיעים בעיקר בחיקויים, בין אם של טכנולוגיה קיימת או מודל עיסקי קיים. לישראלים יש יכולת להבין את הצרכים של הלקוח כבר מההתחלה. במקומות אחרים מדברים עם הלקוח רק כשיש כבר מוצר מוגמר, ואז זה לפעמים מאוחר מדי". דויזדון המשיך ותיאר את ההבדלים - "הישראלים יעילים ומסוגלים לעשות כמה דברים בבת אחת". לשאלת TheMarker האם הגרמנים יותר יעילים מהישראלים, השיב בחיוך "הגרמנים יעילים אבל זו יעילות של פול גז בניוטרל".

לעומת הגופים ששאר המשתתפים ייצגו, גוגל אינה משקיעה בחברות אלא רוכשת. לדברי הנסג'י, גוגל "לוקחת זמן כדי לעכל מה קורה. אנחנו לא רוצים לבצע צעד אסטרטגי גדול רק כדי לגלות שהמחירים ירדו". בכל אופן בגוגל שומרים על אופטימיות: "לכבלים לקח 20 שנה לנגוס נתח שוק הגון מהטלוויזיה, אז גם לאינטרנט בוודאי ייקח לא מעט זמן, אם כי בטח לא עשרים שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully