וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "מיד עם כניסתי לבית הלבן - אקדם חבילת תמריצים נוספת"

נמרוד הלפרן

7.11.2008 / 22:52

"אנו עומדים בפני האתגר הכלכלי הגדול ביותר של ימי חיינו", אמר בתום פגישה עם יועציו הכלכליים


הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, אמר היום כי ארה"ב "עומדת בפני האתגר הכלכלי הגדול ביותר של ימי חיינו", והתחייב לפעול לחיזוק הכלכלה האמריקאית מיד לאחר כניסתו לבית הלבן בחודש ינואר. אובמה אמר את הדברים במסגרת מסיבת העיתונאים הראשונה שלו כנשיא הנבחר, לאחר פגישה עם צוות יועציו הכלכליים הבכירים שעסקה בדרכים להתמודד עם המשבר הפיננסי העולמי, ובעקבות פרסום דו"ח התעסוקה העגום היום בארה"ב.

"התעוררתי הבוקר למשמע חדשות עגומות נוספות לגבי מצב הכלכלה שלנו", אמר אובמה. "נתוני התעסוקה שפורסמו היום, ואשר הראו כי שוק התעסוקה בארה"ב איבד כמעט 1.2 מיליון משרות מתחילת השנה, מהווים תזכורת דחופה לכך שאנו מתמודדים עם האתר הכלכלי הגדול ביותר של חיינו, ולכך שעלינו לפעול במהירות כדי לפתור אותו", המשיך הנשיא הנבחר. "אינני ממעיט בגודל המשימה העומדת בפנינו. זה לא יהיה מהיר, וזה לא יהיה קל, להוציא את עצמנו מהבור שבתוכו אנחנו נמצאים", הוסיף אובמה.

אובמה ציין כי מיד לאחר שיכנס לבית הלבן, בכוונתו לנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להקל על מחנק האשראי, לסייע למשפחות בארה"ב ולהשיב את הצמיחה והשגשוג הכלכליים. כמו כן, קרא לקונגרס לקדם חקיקה של חבילת תמריצים כלכלית נוספת, אשר תכלול סיוע לעסקים קטנים, ולהרחיב את היקף התמיכה במובטלים. "קידום חבילת התמריצים הכלכלית יהיה הדבר הראשון שאעשה לאחר שאגיע לבית הלבן, אם הקונגרס לא יפעל לאישורה עד סוף השנה", אמר אובמה.

צוות יועציו הכלכליים של אובמה כולל את לארי סאמרס, אשר שימש כשר האוצר בממשל ביל קלינטון, ואת יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, פול וולקר - אשר שניהם עשויים על פי ההערכות להיות מועמדים לתפקיד שר האוצר בממשל אובמה. נשיא הבנק הפדרלי של ניו יורק, טימותי גייתנר, אף הוא הוזכר כמועמד אפשרי לתפקיד שר האוצר. חברים נוספים בצוות היועצים הם המשקיע הנודע וורן באפט, מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, ויו"ר רשות ני"ע (SEC) לשעבר, ויליאם דונלדסון.

מוקדם יותר היום מסר משרד העבודה האמריקאי כי שיעור האבטלה בארה"ב זינק באוקטובר ל-6.5% - רמתו הגבוהה ביותר מאז שנת 1994 - לעומת 6.1% בחודש הקודם. מספר המשרות בשוק התעסוקה האמריקאי נפל זה החודש העשירי ברציפות, וצנח באוקטובר ב-240 אלף, והשלים בכך נפילה דו-חודשית של למעלה מחצי מיליון משרות.

חזית המקרו בארה"ב סיפקה נתונים עגומים נוספים היום: מספר החוזים למכירת בתים קיימים בארה"ב נפל בחודש ספטמבר ב-4.6% לאחר קפיצה של 7.5% באוגוסט, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של 3.4%.

החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds Futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקאגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 94% לכך שהבנק הפדרלי יחליט לחתוך במחצית את הריבית בארה"ב לרמה של 0.5%, בישיבתו בחודש הבא. זאת לעומת הסתברות של 55% שהעניקו לכך לפני שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully