וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוע חירום כלכלי של 25 מיליארד ד' להונגריה; חבילת חילוץ של רבע טריליון ד' למגזר הבנקאי בספרד

נמרוד הלפרן

7.11.2008 / 23:26

ממשלת ספרד צפויה לערוב לכל הנפקות האג"ח של בנקים במשך חמש שנים


ממשלת ספרד צפויה לערוב לכל הנפקות האג"ח של בנקים במדינה לתקופה של עד חמש שנים במסגרת חבילת חילוץ בהיקף של 200 מיליארד יורו (256 מיליארד דולר) שנועדה לעודד את הבנקים להרחיב את היקף ההלוואות שהם מעניקים. כך לדברי גורמים המקורבים לתוכנית, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. הממשלה צפויה לערוב כבר השנה להנפקות אג"ח בהיקף של 100 מיליארד יורו, ובסכום דומה בשנה הבאה.

ממשלת בריטניה השיקה תוכנית דומה בחודש שעבר, במסגרתה כבר גייסו הבנקים הבריטים רויאל בנק אוף סקוטלנד, ברקליס ו-HBOS סכום של יותר מ-13 מיליארד דולר באמצעות הנפקות אג"ח בערבות ממשלתית.

עוד בכלכלות אירופה היום: קרן המטבע הבינ"ל, הבנק העולמי והאיחוד האירופי אישרו חבילת סיוע חירום בסך 20 מיליארד יורו (25.5 מיליארד דולר) לממשלת הונגריה. קרן המטבע הבינ"ל (IMF) הודיעה היום על אישור הלוואה בסך 12.3 מיליארד יורו (15.7 מיליארד דולר) לממשלת הונגריה בתמורה להתחייבות הממשלה לצמצם את הוצאותיה, להגדיל את הצמיחה בחובות, ולפעול לבלימת האינפלציה. הקרן תעמיד הלוואה בסך 6.3 מיליארד דולר באופן מיידי, אשר תשמש להזרמת מימון לבנקים המדינה. שתי מדינות אירופיות אחרות, אוקראינה ואיסלנד, כבר קיבלו סיוע מקרן המטבע, ובלארוס הגישה לקרן בקשה לסיוע.

במסגרת ניסיונות ממשלות אירופה לתמוך בצמיחה הכלכלית, הודיעו אתמול בנקים מרכזיים ברחבי היבשת על הורדת הריבית. בנק אוף אינגלנד חתך במפתיע את הריבית בבריטניה ב-1.5% - הורדת הריבית החדה ביותר זה 16 שנים - לרמה של 3%, הנמוכה ביותר מאז שנת 1954. תחזית הכלכלנים היתה להורדת ריבית של 0.5% בלבד. הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הוריד את הריבית בגוש היורו ב-0.5% ל-3.25%, בהתאם לתחזיות, ונשיא הבנק, ז'אן-קלוד טרישה, אמר כי אינו פוסל אפשרות להורדות ריבית נוספות.

הבנק המרכזי של שווייץ הוריד אף הוא במפתיע את הריבית ב-0.5% לרמה של 2%. הבנק המרכזי של דנמרק הוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 5%, והבנק המרכזי של צ'כיה הוריד את הריבית ב-0.75% לרמה של 2.75%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully