וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי ורשבסקי: "הבעיה של שלוש הזכייניות הם הרווחים החזיריים של משרדי הפרסום"

אופיר בר-זהר

8.11.2008 / 17:30

בפאנל המרכזי של פסטיבל ראש פינה התגוששו ראשי גופי הטלוויזיה הפועלים בישראל מול ה'אויבים' הגדולים שלהם: הרגולטורים והפרסומאים ■ מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי העביר ביקורת חריפה על איש הפרסום אילן שילוח ■ שילוח לא נשאר חייב: "אפשר להמשיך עם הפופולי



מאת אופיר בר-זהר ומעיין כהן



"חלק גדול מאוד מהבעיה של שלוש הזכייניות הוא הרווחים החזיריים של משרדי הפרסום. אם לוקחים את השליש שגוזלים משרדי הפרסום ומוסיפים ליצירה - הטלוויזיה נראית אחרת" - כך אמר יוסי ורשבסקי בפאנל המרכזי שפתח את פסטיבל ראש פינה.



מנכ"ל ערוץ 10 החדש נשאל על הליכתו לערוץ, שנמצא במאבק הישרדותי. ורשבסקי השיב כי "זה אתגר גדול לקחת את ערוץ 10 ולנסות ולהוביל אותו להצלחה. הכיוון הוא להגיע לערוץ שנושא את עצמו ויביא ערך לבעליו.



בפאנל המרכזי התגוששו ראשי גופי הטלוויזיה הפועלים בישראל מול ה'אויבים' הגדולים שלהם: הרגולטורים והפרסומאים. הפאנל שאירח את כולם פעל במתכונת של עימותים 'ראש בראש', ואיפשר למשתתפים להתווכח ולהתנגח האחד עם השני. מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי העביר ביקורת חריפה על איש הפרסום אילן שילוח, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין. ניצן חן התכתש עם מי שמילא בעבר את תפקידו וכיום משמש סמנכ"ל רגולציה בהוט, יורם מוקדי. מנכ"ל רשת יוחנן צנגן עלה לעימות מול נציג האוצר חיים פרננדז, ומנכ"ל קשת אבי ניר התמודד מול הרגולטור מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה.



כללי המשחק כללו הפניית שתי שאלות לכל מתמודד על ידי המנחה גיא רולניק, כאשר כל אחד מקבל שתי דקות לענות על כל שאלה. לאחר מכן ניתנת דקה למתמודד השני להגיב על דברי המתמודד הראשון, ולקינוח הוא יכול להפנות שאלה אחת ליריבו.



אילן שילוח הגיב לדבריו החריפים של ורשבסקי באומרו כי "האמירה נראית לי פופוליסטית וחסרת הבנה. לכל מי שלא יודע - כשמדברים על ה-30 אחוז - למעלה מעשרה אחוזים חוזרים למפרסם. אפשר להמשיך עם הפופוליזם. הערוצים המסחריים הרוויחו הרבה מאוד כסף עד המכרז האחרון".



בשלב זה נשאל אילן על הפרסום בכבלים: "כולם מדממים כסף, רק אתה משפריץ מזומנים. עכשיו אתה רוצה להכניס פרסום בכבלים. דבר שיביא לסגירת עיתון. איזה תמונה אתה רואה?".



שילוח השיב כי "אני רואה תמונת שוק ישראלי שבו השוק הוא ליברלי, פתוח, חופשי ואין רגולציה. הדבר היחיד שהרגולציה צריכה לדאוג הוא שתהיה תחרות. שוק חופשי יהיה גם צנזורה בעניין התוכן, כמו שלא מתערבים בתוכן לעיתונים ולאתרים. ברגע שזה יקרה צריך קודם כל לטפל בערוצים המסחריים. לעבור לרישיונות, לוותר על תמלוגים, זיכיון, מחויבויות. כולם יצאו נפסדים מהמכרז, זה כישלון שצריך לתקן. הרפורמה שמוצעת היא טלאי ולא רפורמה אמיתית. בשביל רפורמה אמיתית צריך לבטל כל מה שאמרתי, למזג בין רשת וקשת, ואז השוק יהיה חופשי ומאושר, ואז גם ייסגר עיתון בישראל".



יוסי שואל את אילן: "אני גם בעד הסרת רגולציה. האם אתה לא חושב שצריכה להיות רגולציה של משרדי פרסום שעושים קונסולידציה של קניית מדיה ולוחצים אותנו ככה שאולי נצטרך לסגור את העסק. שירפו מגזילת כבשת הרש של הזכייניות".



שילוח עונה כי "השוק הוא עסקי. ערוץ 10 לא חייב לעשות הסכם עם אף אחד. אין פה עניינים ערכיים אלא עניינים של שוק. רק לידיעתך - חברת המדיה שלנו מהווה 18% משוק המדיה. אני מכיר שווקים שבהם יש לאנשים נתח שוק יותר גדול. הם לוחצים כמו שכל אחד לוחץ וכמו שגם הלקוחות שלנו לוחצים עלינו. זה לגיטימי ומתאים לעולם עסקי רגיל. אם אתם צריכים תרומה תגידו". בשלב זה מבקש ורשבסקי משילוח להוריד העמלה ל-15%. שילוח עונה: "בשמחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully