וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית ברשות המסים: לדחות תשלום המע"מ

מוטי בסוק

9.11.2008 / 8:16

השר בר-און תומך בהצעה לדחות בחודשיים את התשלום. השינוי, המחייב חקיקה, יחול על 99% מנותני השירותים ובעלי המקצועות החופשיים

שר האוצר רוני בר-און נוטה לאמץ את המלצות רשות המסים, לפיה יש לאפשר לנותני שירותים ובעלי מקצועות חופשיים שהמחזור הכספי השנתי שלהם נמוך מ-20 מיליון שקל בשנה לשלם מע"מ על בסיס מזומן. משמעות ההחלטה - דחייה של כחודשיים בתשלומי המע"מ לקופת המדינה. עלות המהלך לרשות המסים היא 290 מיליון שקל בשנה, והוא מחייב חקיקה בכנסת.

את ההמלצה הגישה ועדה שמינה מנהל רשות המסים יהודה נסרדישי. בראש הוועדה עמד זאב פורת, סמנכ"ל אכיפה וגבייה ברשות. הוועדה הגישה את המלצותיה למנהל הרשות לפני כמה שבועות. בשבוע שעבר הוצגו ההמלצות לפני שר האוצר וראשי משרדו והתקבלו בברכה.

מי שלא ייהנו מהמעבר לתשלום מע"מ על בסיס מזומנים הם נותני השירותים הגדולים - כמו חברות הדלק והתקשורת - שמחזור הכספים השנתי שלהם גבוה בהרבה מ-20 מיליון שקל. הם מהווים אמנם רק 1% בלבד מנותני השירותים, אך יחד איתם העלות לקופת המדינה של ההטבה היתה מגיעה ל-1.5 מיליארד שקל.

לדברי בכיר ברשות המסים, חברות שנותנות שירותים, מצד אחד, ועובדים במקצועות החופשיים (רופאים, עורכי דין, רואי חשבון) מצד שני, משלמים כיום מע"מ על בסיס מצטבר. מיד עם סיומו של כל חודש, ב-15 בחודש הבא, הם מחויבים בתשלום המע"מ לרשות המסים, על אף שבמקרים רבים הם משלמים את הכסף מאוחר יותר. כתוצאה מכך נגרמים להם הפסדים כספיים, לטענתם שלא לצדק. לעתים הם אף נאלצים לקחת אשראי כדי לשלם את המס.

חכי"ם, בהם אורית נוקד (עבודה), דרשו כמה פעמים מהרשות לבוא לקראת נותני השירותים והעובדים במקצועות החופשיים. ב-2007 עשתה הרשות ניסיון והעבידה 10,000 עוסקים מתשלום חד-חודשי של המע"מ לתשלום אחת לחודשיים. בד בבד הוקמה ברשות המסים ועדה ברשות פורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully