וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפי לבני כנראה לא תפתח חשבון בטוויטר

מעיין כהן

9.11.2008 / 7:11

מעורבים ברשת



>> "ברק אובמה עשה את אחד הקמפיינים הכי אפקטיוויים אי-פעם. הייתי חברה שלו בפייסבוק ועקבתי אחר העדכונים שלו בטוויטר, והוא השתמש בזה בצורה כל כך נכונה, שגם אם עשו את זה עבורו, עשו את זה כך שזה נראה כאילו הוא עידכן בעצמו" - כך אומרת איילת נוף, בלוגרית ויועצת לשיווק במדיה חברתית.

לדברי נוף, "העדכונים של אובמה בטוויטר היו בשבילי סוג של חדשות, לדעת איפה הוא נמצא ומה הוא עושה. הוא, או מי מטעמו, עידכנו כל הזמן: 'עכשיו אני הולך לשם ועכשיו לכאן'. כל חברה יכולה ללמוד ממנו איך להשתמש במדיה החברתית. הוא השתמש בזה בצורה חכמה, ולדעתי זה עזר לו לקבל את קולות הצעירים".



הפעילות בפייסבוק, אומרת נוף, גרמה לאנשים גאווה על כך שהם חברים של אובמה, ותרמה לתחושת השייכות שלהם. "הוא ידע באילו כלים להשתמש, וגם יצר באזז מבחינת משתמשים אחרים. החברים שלו עידכנו את החברים שלהם וזה יצר אפקט של כדור שלג". לדבריה, אין כל מקום להשוואה בין השימוש באינטרנט בקרב הפוליטיקאים הישראלים לאמריקאיים. "בישראל עוד לא הבינו את החשיבות של המדיה החברתית. חברות עדיין מנסות להבין את זה, אז קל וחומר פוליטיקאים. זה ייקח עוד הרבה זמן. גם בבחירות הקרובות לא נראה לי שנראה את ציפי לבני בטוויטר. אובמה הוא צעיר, הפוליטיקאים שלנו די מבוגרים. גם אם לא בגיל - אז בחשיבה".



גיל לביא, מנכ"ל חברת השיווק הוויראלי קטע קטע, חושב שהגדולה של אובמה היתה מינוף פלטפורמת תוכן הגולשים, שבא לידי ביטוי בכמות הגדולה של סרטוני וידיאו שיצרו גולשים והעלו לאתרים כמו יוטיוב. לדברי לביא, "חלק מהתוכן אמנם יצא ממטה אובמה, אולם חלק גדול מאוד היה אותנטי ונוצר על ידי תומכים. זו היתה דוגמה לאיך המדיה עוברת לידיים של הצרכן".



אחת הדוגמאות המדוברות ביותר לסרטוני גולשים הנוגעים לאובמה היתה זו של "אובמה גירל" - סדרת קליפים שהעלתה לרשת צעירה בשם אמבר לי אטינגר, שהביעה את תמיכתה במועמד הדמוקרטי באמצעות שירים. כצפוי, הקליפים עוררו ויכוח אם אמנם "אובמה גירל" היא יוזמה עצמאית, או שנהגתה במטה המפלגה. "תהיתי לגבי זה", אומר לביא. "זה מסוג הדברים שמעלים חשש לפעמים שזה מבוים, אבל כך או כך זה לא משנה. או שזו תופעה אורגנית או שזה צעד שיווק גאוני".



באשר לבחירות בישראל אומר לביא כי "יש הרבה מה לעשות אם המפלגות עצמן יהיו נבונות מספיק. מתחילים לראות סימנים של שימוש בוויראליות. בבחירות המקומיות לעירייה ברעננה, למשל, ראיתי קליפ ויראלי חמוד של מרצ, הפקה פשוטה של שני בחורים".



גם רוברט מיליס, יוצר וידיאו עצמאי שתוכניתו "פוליטיקל לאנץ'" שודרה באינטרנט בשנה וחצי האחרונות וליוותה את המרוץ לנשיאות, סבור כי "האינטרנט נתן לאנשים אפשרות להיות מעורבים. העובדה שיש כיום כל כך הרבה סרטונים ביוטיוב שקשורים לבחירות, בין אם מצחיקים ובין אם רציניים, שאנשים מעבירים לחבריהם - זה משהו שמעולם לא קרה קודם". לדברי מיליס, שהתארח בפסטיבל ראש פינה לטלוויזיה וניו מדיה, "האינטרנט נהפך לאמצעי שמאפשר להשתתף בדיונים שקשורים לבחירות, כי עד היום לאנשים לא היתה ממש דרך להביע את הדעות שלהם, או למצוא אנשים שיש להם דעות דומות או שונות משלהם. עצם זה שהם יכולים לתקשר אונליין משאיר אותם מחוברים ומעורבים בפוליטיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully