וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש עובדות על כוחו של אובמה באינטרנט

אור הירשאוגה

9.11.2008 / 7:11

ניצחון סוחף



1. פיליפ לאמב, ארכיטקט תוכנה מניו יורק שהתנדב לצוותו של אובמה, רק רצה קצת עזרה ממפתחים כדי לבנות את האתר My.BarackObama.com. לאמב השתמש ברשת החברתית של האתר כדי לפרסם אירוע "שידון בדרכים לשלב בין פלטפורמות (mashups) וביצירת כלים לצורך קידום הקמפיין". בתוך שש שעות היו רשומים לאירוע 30 חברים. 48 שעות מאוחר יותר קרס האתר מעומס הנרשמים. לאמב נאלץ לאשר רק ל-200 משתתפים להגיע לאירוע מפאת אילוצי מקום.

2. חודשיים מאוחר יותר, כשסקר גאלופ המשיך להראות יתרון של הילארי קלינטון, בחן העיתונאי ג'ף ג'רוויס אתד מד הפופולריות של שני המועמדים הדמוקרטיים ב-Google Trends, שהוא מדד למספר החיפושים ואתרי האינטרנט המאזכרים שמות מונחים. בשני הקריטריונים זכה אובמה ליתרון מוחץ על קלינטון, אך האחרונה המשיכה להוביל עוד זמן רב בסקרים.



3. בקיץ 2007 נהפך יתרונו של אובמה באינטרנט למוחץ. מספר המבקרים שנכנסו לאתר הקמפיין של אובמה ביוני היה כפול כמעט ממספר המבקרים שנכנסו לאתריהם של המועמדים הדומקרטיים האחרים. לפעילותו הענפה של אובמה באתרי ווב 2.0 כמו מייספייס, פייסבוק, טוויטר ולינקדאין, היתה השפעה מרכזית על תנועת הגולשים. על אלה נוסף גם שימוש מושכל בתוכן ובמייל. כך למשל, צפו יותר ממיליון צופים ביום בקליפ של להקת ה-Black Eyed Peas באתר.



4.בינואר 2008 גייס אובמה 32 מיליון דולר. מתוך סכום זה 28 מיליון דולר הגיעו מתרומות שהתקבלו באינטרנט. כ-90% מתרומות אלה נעשו בעזרת תרומות של סכומים הקטנים מ-100 דולר. חלק ניכר מתקציבה של קלינטון נאסף בעזרת צ'קים על סך 2,300 דולר - הסכום הגבוה ביותר האפשרי לתרומה בארה"ב. בעקבות הצלחת גיוס התרומות המקוון, ציין הבלוג הטכנולוגי ReadWriteWeb כי "אובמה הצליח לגייס לעזרתו את הזנב הארוך של הפוליטיקה".



5. סקירת סרטוני התמיכה הפוליטית הבולטים ממאי 2008, מצביעה על שלטון בלתי מעורער של אובמה. יותר מ-1,150 סרטונים שקראו לבוחרים להצביע עבור המועמד הועלו על ידי צוות הקמפיין של אובמה לאתר יוטיוב בלבד. מעבר לכך, סקירה של הקליפים הפוליטיים הפופולריים באתר לא מותירה ספק בקשר לזהותו של המועמד המוביל. בראש הרשימה ניצב הקליפ של "אובמה גירל ", השחקנית אמבר לי אטינגר, עם יותר מ-8 מיליון צפיות. במקום השני ניצב הראפר Will.i.am, עם הקליפ Yes, We Can - עם יותר מ-5 מיליון צפיות. הקליפ המצליח ביותר מבין הקליפים שהביעו תמיכה בקלינטון באותה עת, Hott 4 Hill של טרין סאות'רן, הגיע ליותר מ-1.5 מיליון צפיות. מקיין, המועמד הרפובליקני שנהפך לאחר מכן ליריבו של אובמה לנשיאות הצליח להשיג כמעט 2 מיליון צפיות - יותר מקלינטון אך פחות מרבע מהצפיות של הקליפ המוביל של אובמה.



6. לקראת סוף אוגוסט ותחילת ספטמבר הראו סקרים כי מקיין מצמצם את הפער מאובמה באזכורים ברשת ובשימוש בהעברת מסרים מיידיים. סוקרים, שככל הנראה התאמצו מאוד, גילו כי רפובליקנים שולחים יותר הודעות טוויטר מדמוקרטים בזמן הוועידות. אך את הפער שנוצר משנתיים של עבודה מאומצת כבר לא ניתן היה לצמצם. בתחילת אוקטובר הספיק צוות הקמפיין של אובמה לשחרר יישומון לאייפון שמסמן למשתמש מי ומי מחבריו מצביע במדינה בעלת ערך אסטרטגי חשוב לבחירות כדי שהוא יוכל לשכנעו להצביע. עם 200 מפתחים מתנדבים ביום, זה לא מסובך מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully