וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר יוזם הפחתת מע"מ על מזון ותרופות

מוטי בסוק

9.11.2008 / 8:55

לפי ההצעה, ייקבעו רמות שונות של מע"מ, כנהוג בכמה מדינות באירופה. רשות המסים: אין לנו מקורות תקציביים להפחתת המע"מ

בדיונים פנימיים שנערכו באוצר באחרונה הועלתה האפשרות להפחית את המע"מ על מוצרי צריכה בסיסיים כמו מזון ותרופות, בעלות תקציבית של 5 מיליארד שקל. אם ההצעה תתקבל יווצרו בישראל, בראשונה, כמה רמות של מע"מ (מע"מ דיפרנציאלי) כמקובל בכמה מדינות באירופה. גובה המע"מ בישראל כיום הוא 15.5%.

לקראת יום העצמאות האחרון ניסו רה"מ אהוד אולמרט ושר האוצר בר-און להפחית את המע"מ ל-15%. באותה תקופה היו בקופת האוצר עודפים גדולים. הצעתם נדחתה, בין השאר, בשל התנגדות רשות המסים. העלות התקציבית של מע"מ דיפרנציאלי שקולה להפחתת המע"מ לכלל האוכלוסייה ל-14%. רשות המסים לא שותפה עד כה בדיונים על המע"מ הדיפרנציאלי, על אף שהעניין נמצא בתחום אחריותה.

בכיר ברשות המסים אמר אתמול כי כיום אין לרשות כל מקורות תקציביים להפחתת מסים. לדבריו, החוסן של מערך גביית המסים היום הוא בפשטותו, ומערכת הגבייה הישראלית זכתה לשבחים מגורמים כלכליים בכירים בעולם, כולל קרן המטבע הבינלאומית (IMF).

הבכיר הוסיף כי כל ניסיון ליצור מע"מ דיפרנציאלי יביא לאינספור תכנוני מס ונסיונות להונות את מערכת הגבייה, וכי מסיבה זו מדינות במזרח אירופה שצורפו לאיחוד האירופי התנגדו לניסיון לצרף אותן למערך מס ההכנסה הדיפרנציאלי הנהוג במערב היבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully