וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות מעלה את דמי הניהול בקרנות הגדולות - ומפחיתה בקטנות

שרית מנחם

9.11.2008 / 7:18

קרנות נאמנות



>> ביום חמישי הוציאה פסגות הודעה למערכת הבורסה בדבר השינוי בדמי הניהול בשמונה קרנות שמנהלת החברה. בעבור מחצית מהקרנות דיווחה פסגות על העלאת דמי הניהול, ואילו שאר הקרנות ייהנו מהפחתת דמי הניהול.



בחינה של הקרנות מבליטה את העובדה כי הקרנות שבהן התייקרו דמי הניהול הן קרנות גדולות. קרנות שבהן הופחתו הן קרנות קטנות מאוד המנהלות מיליוני שקלים בודדים. למשל, בפסגות פלטינות שקלית ללא מניות התעדכנו דמי הניהול מ-0.7% ל-0.9%, כשהיקף הנכסים המנוהל בקרן חוצה את רף המיליארד שקל. בפסגות מדדית 120%, המנהלת 870 מיליון שקל, התעדכנו דמי הניהול מ-1.2% ל-1.3%.

שתי קרנות נוספות שבהן התייקרו דמי הניהול מנהלות 200-280 מיליון שקל. לעומת זאת, הקרנות שבהן הופחתו דמי הניהול קטנות בהרבה. המשקיעים בפסגות ת"א 75% יוכלו ליהנות לאחר השינוי מדמי ניהול של 2.4% במקום 2.6%. הקרן מנהלת 28.5 מיליון שקל בלבד. בקרן פסגות אג"ח קצר ללא מניות הופחתו דמי הניהול מ-0.8% ל-0.7%. בקרן זו מנוהלים 25.6 מיליון שקל. בפסגות מדדית 4+ ללא מניות, המתמחה באיגרות חוב צמודות מדד עם מח"מ של יותר מ-4 שנים, הופחתו דמי הניהול מ-1% ל-0.9%. הקרן מנהלת 900 אלף שקל בלבד.



המהלך של פסגות, המנהלת 26 מיליארד שקל בקרנות הנאמנות, אינו מפתיע. מצב השוק הקשה מבריח את המשקיעים לאפיקים סולידיים כמו קרנות אג"חיות וקרנות כספיות המתאפיינות בדמי ניהול נמוכים.



תמהיל המוצרים שהציבור בוחר משפיע על הרווחיות של בתי ההשקעות. מכאן בחירתה של פסגות לעדכן את דמי הניהול כלפי מעלה. הקרנות שהתייקרו הן קרנות גדולות יחסית, כך שההשפעה תורגש גם במספרים של פסגות. ההפחתות נעשו בקרנות קטנות מאוד, ולהתכווצות דמי הניהול בקרנות אלה לא תהיה השפעה גדולה על ההכנסות של פסגות.



לא ברור מדוע בחרו בפסגות להפחית דמי ניהול בשעה כל כך קשה לתעשייה. עם זאת, ההודעה על התייקרות חלק מהקרנות, בצד הודעה על הוזלת התעריף בקרנות אחרות, נראית קצת אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully