וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם זה נחשב סולידי

עמי גינזבורג

9.11.2008 / 7:18

תעודת סל של אג"ח חברות בדירוג גבוה ומעט מניות איכותיות נחשבה בעבר לסולידית. השנה התברר שגם נכס כזה יכול ליפול בחדות, אך בראייה לעתיד זו אולי הזדמנות



קסם חו"ל 80/20

מה זה?



תעודת סל ש-80% מנכסיה מושקעים במדדי אג"ח עולמיים ו-20% מנכסיה מושקעים במדדי מניות עולמיים. התעודה מאפשרת חשיפה רחבה ומוטת אג"ח לשוקי האג"ח והמניות בעולם.



מטבע חשיפה עיקרי: דולר ויורו



מדיניות דיווידנדים וריבית: הריבית מושקעת בחזרה במדד



תשואה ב-12 חודשים: 21%-



תיאור כללי: תעודת הסל קסם חו"ל 80/20 משקיעה את נכסיה בשלושה מדדי אג"ח קונצרניות בעולם ובמדד מניות עולמי אחד. מדד האג"ח העיקרי שבו היא משקיעה (50% מהנכסים) נקרא IBOX1T. זהו מדד של 20 אג"ח קונצרניות דולריות שמדורגות בדירוג בינלאומי A. המדד המחושב כולל את הריבית שמחלקות האג"ח.



מדד אג"ח שני שבו היא משקיעה (20% מהנכסים) נקרא IBOXEUR, והוא כולל 20 אג"ח קונצרניות נקובות ביורו בעלות דירוג בינלאומי A. מדד האג"ח השלישי נקרא IBOXX Liquid High Yield ומשקלו בתעודה הוא 10%. המדד כולל 50 אג"ח דולריות בדירוג של BB+ ומטה, שנחשבות לאג"ח מסוכנות ולכן נושאות תשואות גבוהות. מדד המניות שבו מושקעת התעודה הוא מדד דיווידנדים עולמי שכולל 100 מניות מרחבי העולם - 40 מארה"ב, 30 מאירופה ו-30 מאסיה.



התעודה סבלה בשנה האחרונה מהמפולת בשוקי המניות והאג"ח הקונצרניות וכן מהתחזקות השקל מול הדולר והיורו. למרות התדמית הסולידית היא הניבה תשואה שלילית חריגה של 21%. ואולם הנפילה הכואבת עשויה לגלם פוטנציאל לרווחים נאים בשווקים אלה בעתיד.



למה כדאי?



1. פיזור עולמי והקטנת סיכון



השקעה בתעודת חו"ל מסוג 80/20 מספקת למשקיע חשיפה עקבית לשוקי האג"ח והמניות בעולם, עם הטיה ברורה למרכיב האג"חי. הפיזור העולמי, לצד ההשקעה בישראל, מאפשר להקטין את הסיכון הכרוך בהשקעה במשק הישראלי בלבד. כך, במקרה של עלייה בסיכון הביטחוני של ישראל, למשל, או במקרה של אי ודאות פוליטית או כלכלית מקומית, הנכסים בחו"ל לא צפויים להיפגע.



2. הזדמנות מבוקרת



בשנה האחרונה נרשמה צלילה חדה במחירי המניות והאג"ח הקונצרניות בכל העולם עקב חששות ממיתון עולמי. ייתכן שהירידות האלה היו מוגזמות, ואם כך מחירי האג"ח והמניות בחו"ל עשויים לעלות. מחיר התעודה יושפע לטובה גם במקרה של פיחות בשקל לעומת היורו והדולר. מצד שני, התחזקות של השקל תפגע במחיר התעודה.



3. סולידיות יחסית



רוב החשיפה של התעודה היא חשיפה לשוק האג"ח העולמי. זהו שוק שספג מכה קשה מאוד בשנה האחרונה. למרות זאת, עדיין מדובר באג"ח של חברות יציבות בדרך כלל, שלפי ניסיון העבר משלמות את חובן במלואו. הפיזור על פני אג"ח רבות מקטין את הסיכון הכרוך בנפילה של חברות בודדות.



למה לא?



1. המשבר בשווקים עלול להימשך



שוקי האג"ח והמניות עברו בחודשיים האחרונים טלטלה עזה, וקשה מאוד לדעת מתי הם יתאוששו. בתרחיש הרע זהו תהליך שעלול להימשך כמה שנים. רוב מדינות העולם נמצאות על ספו של מיתון, ושיעור פשיטות הרגל של חברות עסקיות, גם הגדולות שבהן, צפוי לעלות. גל של פשיטות רגל בעולם יחליש גם חברות חזקות, ויפגע במחירי האג"ח והמניות בכל העולם.



2. חשיפה מטבעית גבוהה



חשיפה לאג"ח ולמניות בחו"ל כוללת חשיפה לדולר וליורו. בשנה האחרונה התחזק השקל מול הדולר ב-6%, ומול היורו הוא התחזק ב-15%. התחזקות של השקל מול מטבעות אלה יכולה לפגוע באופן משמעותי בתשואה השקלית מהשקעה בחו"ל. עם זאת, פיחות בשקל יגדיל את התשואה השקלית מהשקעות בחו"ל.



3. סחירות נמוכה



מחזורי המסחר בקסם חו"ל 80/20 נמוכים יחסית, ואינם עולים על עשרות אלפי שקלים בודדים ביום. היקף המסחר הנמוך מגדיל את הפער בין מחירי הכניסה למחירי היציאה ופוגע בתשואה הכוללת מההשקעה.



איך קונים:



קסם חו"ל 80/20 נסחרת בבורסה של תל אביב וניתן לקנותה בכל סניפי הבנקים, דרך חברות הברוקרים או דרך האינטרנט.



מוצרים חלופיים:



קרן פיא חו"ל 80/20 משקיעה אף היא לפי תמהיל דומה של כ-80% באג"ח בחו"ל ו-20% במניות בחו"ל. עם זאת, כמו כל קרן נאמנות, היא אינה מחויבת להיצמד באופן מדויק לתמהיל השקעה כזה, ודמי הניהול בה גבוהים יותר. אפשרות אחרת היא לרכוש בנפרד תעודות סל על אג"ח בחו"ל ותעודות סל על מדדי מניות בחו"ל.



-



מדד דיווידנדים



מדד שמבוסס על מניות בעלות תשואת דיווידנד גבוהה יחסית. תשואת הדיווידנד מחושבת כיחס שבין הדיווידנד השנתי למניה לבין מחיר המניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully