וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיקי האג"ח בגלובוס חוששים מסרט עם סוף עצוב

מאת שרית מנחם

9.11.2008 / 7:18

המשקיעים בחברת בתי הקולנוע ספקנים לגבי התחזיות האופטימיות של החברה, ודורשים הערכת שווי חדשה לשעבוד האיימקס באילת, ופירעון מיידי של האיגרת



>> תשלום הריבית ששולם בסוף מאי למחזיקי האג"ח של גלובוס מקס לא הרגיעה אותם, והם ממשיכים ללחוץ את האיגרת שנסחרת כעת במחיר של 23 אגורות - המשקף תשואה תלת-ספרתית. על אף שתשלום הריבית הבא עתיד להיות בסוף מאי 2009, המשקיעים חוששים שיורם גלובוס, בעל השליטה בחברה, לא יצליח לעמוד בהתחייבות, ודורשים מהחברה פירעון מיידי.



בישיבה האחרונה שהתקיימה בסוף אוקטובר, ואשר עליה דווח בסוף השבוע, דרשו המשקיעים מינוי מעריך שווי חיצוני לשעבוד הראשון על האיגרת - מועדון האיימקס באילת.

חברת זכיינות הקולנוע שבשליטת יורם גלובוס היא מיזם משותף לקבוצת גלובוס (60%) ולזכיינית קולנועי איימקס בישראל, אפיק בידור (40%). פעילותה העיקרית של גלובוס היא הפעלת מתחם האיימקס באילת. הייחוד של המתחם הוא בהקרנת סרטים על גבי מסכי ענק. בשנה האחרונה פתחה גלובוס עוד שני בתי קולנוע מסוג מגה-פלקס (בתי קולנוע שבהם יותר מ-12 מסכים), בקרית ביאליק ובנתניה, דבר שהתאפשר בעזרת החוב שגויס מהמשקיעים - 55 מיליון שקל - במארס 2007.



בהנפקה שיעבדה החברה את האיימקס באילת כשעבוד ראשון לבעלי האג"ח, שזכה בספרים לשווי נדיב של כ-30 מיליון שקל. מומחים בתחום מדברים על שווי צנוע הרבה יותר, הנע סביב 15 מיליון שקל, ויש גם כאלה שסבורים שמימוש מהיר של הנכס לא יותיר למשקיעים יותר מ-8 מיליון שקל. אפילו בתרחיש האופטימי ביותר, שלפיו השווי בהערכת השמאי מדויק, ומימוש מהיר של בית הקולנוע יזרים למשקיעים 30 מיליון שקל, סכום זה לא יספיק כדי לכסות את החוב ואת הריבית המובטחת, המסתכמים ביותר מ-60 מיליון שקל.



לפי התנאים בתשקיף, האיגרת תיפרע בארבעה תשלומים שנתיים שווים, כלומר בכל תשלום ייפרע 25% מהערך הנקוב של האג"ח. התשלום יהיה ב-30 במאי בכל אחת מהשנים 2010-2013.



בסוף אוגוסט פירסמה החברה פירוט באשר להתחייבויותיה ומקורות הפירעון שלה. מהדיווח עולה כי התחייבויות החברה בגין איגרות החוב שהונפקו במארס 2007 (אז גייסה 55.2 מיליון שקל) מגיעות ל-64 מיליון שקל. התחייבויותיה השוטפות של החברה מסתכמות ב-11 מיליון שקל.



באותו דיווח פירטה החברה תחזית לתזרים מזומנים צפוי עד סוף 2010. התחזית נערכה על בסיס ההכנסות שיתקבלו ממכירת כרטיסים. לאור הנחות אלו, החברה צופה כי ה-EBITDA (רווח תפעולי תזרימי לפני הוצאות ריבית, מס והפחתות) ב-2008 (החל מיולי), 2009 ו-2010 יהיה 7.7 מיליון שקל, 12.3 מיליון שקל ו-13.3 מיליון שקל בהתאמה.



אם תחזיות חיוביות אלו יישאו פרי, ייהנו המשקיעים מתוספת תשלום. האג"ח של גלובוס מקס היא אג"ח משתתפת ברווחים: במסגרת המנגנון, אם ה-EBITDA השנתי של החברה יהיה גדול מ-10 מיליון שקל ועד 25 מיליון שקל, הריבית השנתית המחולקת תהיה גבוהה ב-2.5% מהריבית שנקבעה בהנפקה. אם יחצה ה-EBITDA את רף 25 מיליון השקלים, תחולק באותה שנה תוספת ריבית של 4%.



אלא שבחינת פעילות החברה ב-2007 מגלה תמונה שונה לגמרי - את 2007 חתמה החברה עם הפסד נקי של 9 מיליון שקל. השורה התחתונה השלילית מעוררת סימני שאלה גדולים באשר לסיכויי ההתממשות של התחזיות החיוביות עליהן דיווחה החברה. גם העובדה שהתשואה התלת-ספרתית בה נסחרת האג"ח אינה משכנעת את גלובוס לקנות סחורה בשוק, ולהקטין את החוב במחיר מבצע, אינה מרגיעה את המשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully