וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א סגרה בעליות חדות: המעו"ף טיפס ב-3.3%

רותם סלע

9.11.2008 / 15:39

מדד ת"א 100 הוסיף 3%, מדד הבנקים טיפס ב-3.7%. מניית טבע הובילה את העליות עם זינוק של 5.4%

הבורסה סגרה את המסחר היום בעליות שערים: תל אביב 25 עלה בכ-3.25% לרמה של 774 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 3% ל-684 נקודות ומדד הבנקים זינק ב-3.7%.

שבוע המסחר נפתח על רקע נתוני מאקרו שפורסמו לגבי הכלכלה האמריקאית - בהם עלייה דרמטית במספר המובטלים. מאידך, בחירתו של אובמה והבטחתו לחבילת תמריצים נוספת עם כניסתו לנשיאות הובילה לעליות שערים בוול סטריט ביום שישי.

פעיל בשוק ההון טוען שמצבה של המערכת הפוליטית בישראל עשוי להשפיע לחיוב על שוק ההון. "ישנן אינדיקציות כי המערכת הפוליטית תתייצב לאחר הבחירות. אחד הסימנים לכך הוא התגבשות רשימותיהן של המפלגות הגדולות המתמלאות במועמדים בעלי שיעור קומה". הפעיל הוסיף כי "הסקרים הנוכחים מראים שהכנסת הבאה תהיה יציבה יותר ותתבסס סביב המפלגות הגדולות. יציבות פוליטית משרה יציבות כלכלית, וזה מה שהשוק יתחיל להפנים".

בתחילת השבוע שעבר עוד שררה אופוריה קצרה בשוקי ההון הישראלים על רקע התאוששותם של שוקי ההון הגלובליים, אך בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע הוחלפה אופוריה זו בירידות שערים חדות, על רקע חששות בשוקי ההון העולמיים ממיתון. ביום חמישי אף ירדו השווקים בחדות ומדד המעו"ף איבד כ-4.5% מערכו.

מצב הכלכלה עודכן מטה

בשבוע שעבר עידכנו האנליסטים המקרו כלכליים ומקבלי ההחלטות מטה את תחזיותיהם בנוגע למצבה של הכלכלה הישראלית, וגם של המגזר העסקי ל-2009. בסדרת סקירות שהוציא בנק ההשקעות השווייצי UBS עדכנו בבנק ההשקעות השוויצרי מטה את תחזית הצמיחה העולמית והישראלית. ב-UBS מעריכים כי הצמיחה בישראל תעמוד ב-2009 על 1% בלבד וכי הבנקים הישראלים לא יעמדו בתנאי הלימות ההון הנדרשים מהם על ידי הפיקוח על הבנקים.

מדד הבנקים הוסיף 3.7% לערכו, דווקא על רקע המשבר הפיננסי והכלכלי המעמיק. בסוף השבוע הודיעו הרשויות האמריקאיות על סגירתם של שני בנקים נוספים שנפגעו בעקבות המשבר. בכך עולה מניין הבנקים שקרסו מתחילת 2008 בארה"ב ל-19. הבנקים שקרסו הם בנק פרנקלין מיוסטון ובנק סקיוריטי פאסיפיק מלוס אנג'לס.

בסקירה של בית ההשקעות אי.בי.אי על מערכת הבנקאות הישראלית ממליצים על סקטור הבנקאות הישראלי. המחיר הנוכחי של מניות הבנקים לוקח בחשבון את התרחיש הגרוע ביותר האפשרי, סבורים בבית ההשקעות. את העליות במדד הובילו מניות הפועלים ולאומי שעלו ב-4% וב-3.8% בהתאמה.

סלקום, שמפרסמת מחר את דו"חותיה הכספיים, עלתה היום ב-1.9%. החברה זכתה היום לשתי המלצות "תשואת יתר" מבתי ההשקעות לידר והראל פיננסים. "מיותר להכביר מילים פעם נוספת לגבי מידת הדפנסיביות של חברות הסלולר", כותב האנליסט ערן יעקובי מלידר, שמציין בין השאר את מדיניות הדיבידנד הנדיבה של החברה כסיבה נוספת להשקיע בה ומעניק לחברה מחיר יעד של 140 שקל - הגבוה ב-31% ממחירה בפתיחת המסחר היום.

כימיקלים לישראל סיפקה נחת למשקיעיה ועלתה ב-5% על רקע העליות במניות חברות הדשנים בכלל ובמניית חברת הדשנים פוטאש בפרט, שעלתה בסוף השבוע בוול סטריט. מניותיהן של חברות דשנים אחרות, משפיעות על תמחור מניות כי"ל, שכן ירידה בערכן מצביע על הוזלת מחיר הדשנים ופוגע בתוצאות החברות.

חברת טבע עלתה ב-5.4%. המניה, שדיווחה על תוצאותיה ברבעון בשבוע שעבר, השיגה הכנסות של 2.84 מיליארד דולר לעומת קונצנזוס אנליסטים של 2.9 מיליארד דולר ברבעון השלישי. החברה זכתה גם להמלצה מבנק ההשקעות UBS שצופה שחורות לכלכלה העולמית כמו גם לכלכלת ישראל. מניית טבע היא המניה הדפנסיבית ביותר, לטענת האנליסטים של הבנק, שהעניקו לה המלצת קנייה.

חברת אפריקה תעשיות מקבוצת אפריקה ישראל עלתה ב-1.8% על רקע הדו"חות לרבעון השלישי, של חברת הבת נגב קרמיקה. הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-6.4 מיליון שקל, גידול של כ-137% לעומת הרבעון המקביל בעוד שמחזור המכירות של החברה ברבעון השלישי הסתכם בכ-123.6 מיליון שקל, גידול של כ-15% לעומת הרבעון המקביל.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully