וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת מדינות ה-G-20 בברזיל: על מדינות העולם להתאחד ולהילחם יחדיו באיום המיתון העולמי

רויטרס

9.11.2008 / 9:08

נשיא ברזיל אמר כי המערכת הפיננסית העולמית התמוטטה בשל האמונה ביכולת השווקים לערוך רגולציה עצמאית


הכלכלות המובילות בעולם, ביניהן כלכלות של שווקים מתפתחים כמו סין, הסכימו ביניהם כי קיים הצורך לנקוט בצעדים לעידוד הצמיחה הכלכלית ברחבי העולם ולהילחם באיום המיתון העולמי. נציגי המדינות החליטו על צורך זה במפגש מדינות ה-G-20 שהתקיימה בסאו פאולו שבברזיל.

נציגי בנקים מרכזיים וראשי מדינות המייצגים את מרבית ארצות העולם עבדו על הצעות אותן יציגו בפסגת החירום בוושינגטון הנוגעת למשבר הפיננסי שתתקיים בשבוע הבא בוושינגטון.

ברזיל, הכלכלה הגדולה באמריקה הלטינית, הדגישה את הצורך בהשפעה גדולה יותר של הכלכלות המתפתחות הגדולות בעולם במפגש הנוגע לכלכלה העולמית. בצורך זה תמך הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית.

נשיא ברזיל, לואיז אינסיו לולה דה סילבה, אמר כי המערכת הפיננסית העולמית "התמוטטה ממש כמו מגדל קלפים במשבר הנוכחי בשל האמונה העיוורת של המדינות העשירות ביכולת של השווקים לערוך רגולציה עצמאית".

לולה הברזילאי, אשר מתח ביקורת רבה על הדומיננטיות של ארצות הברית והמדינות המפותחות בנוגע לדרך שבה מתקבלות החלטות הנוגעות לכלכלה העולמית, אמר כי הדעה הרווחת היא שמדינות G-7 כבר לא מסוגלות לעבוד לבדן בדרך לפתרון המשבר. "הגיע הזמן לברית בין מדינות במטרה לבנות ארכיטקטורה פיננסית לכל העולם", אמר לולה.

בארה"ב, הנשיא הנבחר ברק אובמה אמר כי הגיע הזמן שהאמריקאים ישימו בצד את חילוקי הדעות הפוליטים ויתמקדו במניעת מיתון עמוק. אובמה אמר כי הוא מתכנן לפעול בעניין ברגע שבו ייכנס לבית הלבן בינואר.

בפגישה השנתית של נציגי מדינות ה-G20, נציגי הכלכלות הגדולות מהשווקים המתפתחים והמפותחים, התמקדו מקבלי ההחלטות והנציגים על הפעולות אותן יוכלו לנקוט כדי למנוע מצב של מיתון עולמי.

"אני חושב שכולם מסכימים על הצורך לעבוד בתיאום ולנקוט פעולות החלטיות ברמה העולמית בנוגע למדיניות הפיסקאלית העולמית", אמר שר האוצר האוסטרלי וויין סוואן לסוכנות הידיעות רויטרס, והוסיף: "מאוד חשוב שהמדינות הללו שיש להן את היכולת לעודד את הצמיחה העולמית יעשו זאת".

סוואן ונציגי מדינות אחרים אמרו כי הדיונים נסובו גם סביב הצורך להקל את המדיניות הכלכלית במדינות מסוימות, אפילו לאחר הורדות הריבית הדרמטיות ברחבי העולם בשבועות האחרונים.

נגיד הבנק המרכזי של סין, זו שיאצ'ואן, אמר כי היצוא הסיני – אחד מהמניעים הגדולים שנותרו לצמיחת הכלכלה העולמית, יסייע לייצב את השווקים על ידי שמירה על צמיחה ברמה של 8%-9% בשנת 2009.

ביום שישי קראו מדינות ה-BRIC - ברזיל, רוסיה, הודו וסין - לערוך רפורמה במוסדות כמו קרן המטבע הבינלאומית (IMF) במטרה להעניק למדינות המתפתחות - אשר מניעות את הכלכלה העולמית בימים אלה - השפעה גדולה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully