וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות לניירות ערך חוקרת את פרדי רובינסון: חוקרי הרשות פשטו על משרדי שחר המילניום

יעל פולק

9.11.2008 / 10:21

לפני כשנה ביצעה מילומור עסקות סיבוביות לגיוס הון בריבית של 19%; חשדות לעסקות שלא דווחו ברומניה


ביום רביעי הגיעו חוקרי הרשות לניירות ערך אל משרדי שחר המילניום, החברה הבת של קווינקו שבשליטת יגאל זליכה, ושם חקרו בכירים בחברה והחרימו מסמכים. הפשיטה בוצעה כחלק מחקירה שמנהלת הרשות נגד פרדי רובינסון, בעל השליטה במילומור, שהיה שותף בחברה עד לפני כשנה וכנגד עודד, בנו של רובינסון.

במארס 2007 חתמה מילומור על הסכם למכירת כל אחזקותיה בשחר המילניום לקווינקו. בנובמבר 2007, תחת שליטתו של רובינסון, דיווחה מילומור לבורסה על פידיון הלוואות בהיקף של כ-9 מיליון שקל, ובמקביל - על מכירה של 4.2% ממניות החברה אשר הוחזקו כמניות רדומות. הדיווח המקביל על שני האירועים הללו עורר חשדות ברשות לניירות ערך. למעשה, העסקה הסיבובית הביאה לגיוס הון בריבית של 19%. חשדות נוספות של הרשות קיימות לגבי עסקות של בעלי עניין במילומור, שנערכו ברומניה ולא דווחו כפי שדורש החוק.

מילומור נקלעה לקשיים פיננסים, בין היתר, בעקבות בעיה בתזרים המזומנים הקרוב וחוסר אשראי מצד בנקים. הנאמן למילומור מציין בדיווח על מהלכיו בתהליך ההקפאה, כי בכפוף להזרמת 5 מיליון שקל על ידי רובינסון לחברה, אין חשש לתזרים מזומנים שלילי בפעילות מילומור. על פי דו"ח הנאמן, על החברה לצמצם את פעילות קבלנות הביצוע לנדל"ן של החברה, המהווה את המקור העיקרי להפסדי החברה, ולהתמקד בביצוע פרויקטים שיוזמת החברה לבדה. בבקשת הקפאת ההליכים הציגה מילומור התחייבויות של כ-890 מיליון שקל, בעוד נכסיה מסתכם ב-1.2 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully