וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהן השפעות הזינוק בשיעור האבטלה בארה"ב על כלכלתה?

TheMarker

9.11.2008 / 10:28

מספר המובטלים בארה"ב עלה החודש לשיעור של 6.5% עם תוספת של 240,000 אמריקאים מובטלים;



דו"ח התעסוקה שפורסם ביום חמישי בארה"ב רשם עלייה בקצב המובטלים לרמה של 6.5% עלייה חדה משיעור של 6.1% בחודש הקודם. ליתר דיוק 240 אלף אמריקאים הצטרפו החודש למעגל האבטלה.



להערכת האנליסט אריה טל מנהל המחקר בספרינט רמות הפיטורים הנוכחיות בארה"ב זהות לרמות של המיתונים הקודמים בעוצמתם, ושיעור האבטלה יעלה להערכתו לרמה הגבוהה מ-7.3% עד תום המחצית הראשונה ב-2009.



לדברי טל המשמעות של התדרדרות שוק התעסוקה היא המשך הירידה בצריכה הפרטית ואף החרפה בשיעורה. לכן, מעריכים בספרינט שנשיא ארה"ב, ברק אובאמה לא יעלה את רמות המסים בקרוב, אלא הוא יהיה חייב למצוא פתרון פיסקאלי כדי לעודד צריכה בנוסף לזה המתגבש בימים אלה בקונגרס.



משרד העבודה האמריקני פירסם בסוף השבוע את נתוני שוק התעסוקה וביניהם פריון עבודה, עלות עבודה ודורשי דמי אבטלה. התוצאות העידו על המשך מגמת פיטורים, ירידה בקצב התפוקה ועלייה בהוצאות התעסוקה.



פריון העבודה, התפוקה ליחידה של גורם ייצור בתקופה נתונה עלה ברבעון השלישי בשיעור נמוך מאד של 0.8% בלבד לאחר שברבעון השני עלה ב-4.3%. עלות העבודה עלתה ברבעון השלישי ב-3% לאחר שירדה ברבעון השני ב-0.5%. בתשעת החודשים האחרונים, איבדה כלכלת ארה"ב 760,000 מועסקים, לאור התנאים הכלכליים הנוכחיים ואי הוודאות לגבי ההמשך, תאגידים עושים כל שביכולתם להגן על רווחיותם על ידי פיטורי עובדים, קיצוץ בשעות העבודה, העלאת התפוקה, וקיצוץ בהוצאות נלוות.



ישנן חברות הפועלות בדרכים יצירתיות. לדוגמא, חברת DELL יצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם הודיעה השבוע מתן חבילות תמריצים לעובדים אשר יחליטו לעזוב מרצונם. המגזרים הבולטים בפיטורי עובדים בארה"ב הם: יצרני הרכבים, פיננסים, בנייה, קמעונאות ותעופה אשר סובלים גם מירידה בביקושים וגם ממחירי דלק גבוהים יחסית.



להערכת אריה טל מספרינט, מספר המועסקים במשק האמריקני ימשיך לרדת בחודשים הקרובים בקצב של 150,000 מועסקים בחודש - לאור ההחרפה במגמות המאקרו-כלכליות בחודשיים האחרונים אשר נבעו מהזעזועים במגזר הפיננסים .



רמות הפיטורים הנוכחיות בארה"ב זהות לרמות של המיתונים הקודמים בעוצמתם. שיעור האבטלה ככל הנראה יעלה לרמה הגבוהה מ-7.3% עד תום המחצית הראשונה ב-2009. המשמעות של התדרדרות שוק התעסוקה היא כי הירידה בצריכה הפרטית תימשך ואף תחריף. לכן, אנו מעריכים כי הנשיא ברק אובאמה לא יעלה את רמות המסים בקרוב, אלא הוא יהיה חייב למצוא פתרון פיסקאלי כדי לעודד צריכה בנוסף לזה המתגבש בימים אלה בקונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully