וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרינט: כלכלת יפאן תרשום צמיחה שלילית ברבעון הנוכחי וברבעון הראשון של 2009

TheMarker

9.11.2008 / 10:43

בחודשים האחרונים חלה עלייה בסיכון המאקרו-כלכלי של יפאן על רקע היחלשותו של המגזר העסקי, כמעט לכל הרוחב; מגזר הייצור התעשייתי נחלש בחודש ספטמבר, רבעון שלישי ברציפות



בחודשים האחרונים חלה עלייה בסיכון המאקרו-כלכלי של יפאן על רקע היחלשותו של המגזר העסקי, כמעט לכל הרוחב. מגזר הייצור התעשייתי נחלש בחודש ספטמבר, רבעון שלישי ברציפות. המכירות הקמעוניות ירדו בפעם הראשונה לאחר 14 חודשים והצריכה הפרטית ירדה חודש שביעי ברציפות.



להערכת האנליסט אריה טל מנהל המחקר בספרינט, לאור התנאים הנוכחיים, כלכלת יפאן תרשום צמיחה שלילית ברבעון הנוכחי וברבעון הראשון של 2009. הבנק המרכזי של יפאן יבצע פעולות מרחיבות נוספות, בין אם להוריד את הריבית לאפס או להזרים נזילות למערכת הפיננסית.



מדד הניקיי, מדד המניות המוביל ביפאן, ירד בחודש אוקטובר בשיעור של 24% - הירידה החודשית החדה בהיסטוריה של שוק המניות היפאני. להערכת טל אין מספיק סיבות כלכליות התומכות בהשקעה במניות יפאניות ולכן ההמלצה להשקעה ביפאן מתמקדת בהשקעה באג"ח ממשלתי, תוך פיזור מחמים לאור המדיניות המרחיבה של הבנק מצד אחד, ומצד שני הזרמות פיסקאליות אשר יתמכו בצמיחה.



הבנק המרכזי של יפאן פרסם אתמול את פרוטוקול ישיבת הריבית האחרונה בה הוחלט להוריד את שיעור הריבית בשיעור של 0.2% לרמה של 0.3% - הורדת ריבית ראשונה לאחר 7 שנים. הבנק גם הוריד את תחזית הצמיחה השנתית לרמה של 0.1% לשנה שתסתיים במרץ 2009, לאחר שביולי שיעור הצמיחה החזוי עמד על 1.2%. הבנק המרכזי ציין בפרוטוקול כי התנאים הכלכליים ממשיכים להחריף, זה החודש הרביעי ברציפות.



הירידה בהיקפי הייצוא מהרבעון השני גרמה לזעזוע של ביקושים שגרם לירידה בייצור, ירידה בכנסה וירידה בהשקעות. מגזר הייצוא אשר היווה מנוע צמיחה עיקרי לכלכלה היפאנית נחלש גם מהירידה בביקושים הגלובאליים וגם כתוצאה מהתחזקותו של היין בשיעור של 13% לעומת הדולר ו-28% לעומת היורו מתחילת 2008. חברות יצואניות כגון סוני וניסאן חתכו את תחזיות הרווח שלהן לאור מאותן סיבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully