וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלן זוכה פרס נובל, ג'וזף שטיגליץ: לאובמה יידרשו לפחות 18 חודשים לאושש את הכלכלה האמריקאית

סוכנויות הידיעות

9.11.2008 / 10:44

על אובמה לבטל הקלות מס שניתנו לבעלי המשכורות הגבוהות ב-2003-2001, אמר שטיגליץ ל"וושינגטון פוסט"


הכלכלן וזוכה פרס נובל, ג'וזף שטיגליץ, אמר כי לנשיא הנבחר של ארה"ב ברק אובמה יידרשו לפחות 18 חודשים כדי לאושש את הכלכלה האמריקאית. זאת, "אפילו אם הוא יעשה את הכל בצורה מושלמת", כך אמר שטיגליץ, פרופסור באוניברסיטת קולומביה.

"זה לא יהיה פשוט", כתב שטיגליץ לעיתון האמריקאי "וושינגטון פוסט", והוסיף: "למעלה מ-1.2 מיליון משרות נשרו במגזר הפרטי עד כה השנה. עד לסוף השנה 1.15 מיליון מתושבי אמריקה ינצלו עד תום את קצבת האבטלה שלהם".

שטיגליץ אמר שאובמה, אשר טען שלא יקצץ את המסים לבעלי המשכורות הגבוהות בארה"ב, צריך לשקול לבטל הקלות המס קודמות שניתנו בין השנים 2001-2003 על ידי ממשל בוש, כמו גם להטיל מס על דיווידנדים ועל רווחים מסחר במניות ממש כאילו היו משכורות. "זה יסייע להקטין את הגירעון ולהפוך את נטל המס להוגן יותר", אמר שטיגליץ. עוד אמר הכלכלן כי על אובמה למנוע מהבנקים שלקחו כספי סיוע מהממשל מלהשתמש בכספים אלה לחלוקת דיווידנדים, בונוסים לבכיריהם ורכישות.

"משלמי המסים בארה"ב קיבלו עסקה קשה בהשוואה לחבילות סיוע שהורכבו על ידי ממשלות אחרות, ביניהן בריטניה, או בהשוואה להסכמים שנעשו על ידי המשקיע האגדי וורן באפט להזרמת כספים לבנק גולדמן סאקס", אמר שטיגליץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully