וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאטה הכלכלית בארה"ב הגיעה לילדים: הורים מוציאים את ילדיהם מהפעוטונים בשל עלותם הגבוהה

סוכנויות הידיעות

9.11.2008 / 10:55

הורים שפוטרו מעבודתם או ספגו ירידה בשכרם משאירים את הילדים עם הסבים, או נשארים בעצמם בבית



ההאטה הכלכלית בארה"ב הביאה לכך שחלק מההורים כבר לא יכולים להרשות לעצמם לשלוח את ילדיהם לפעוטונים. כך דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי.



הורים ברחבי ארה"ב נאלצים להוריד את מספר השעות בהן ילך הילד לפעוטון, או להוציא את הילד מהפעוטון לחלוטין. זאת, לאחר שרבים מההורים פוטרו מעבודתם או ספגו הורדה בשעות העבודה - שמשמעותה גם ירידה בשכר. במקום לשלוח את הילד לפעוטון - נשאר הילד בבית עם הסבים, או עם ההורים - אם הצליחו לתאם לעצמם שעות עבודה מהבית.



עלות הטיפול בפעוט בארה"ב צומחת מהר יותר משכר דירה או תשלום משכנתא בארה"ב. "אני משלמת כיום יותר על הפעוטון ממה שהיו משלמים לי בעבודה", אמרה מרדית' הארטיגן - אם חד הורית לשני ילדים מהעיר רוקפורד באילינוי לסוכנות הידיעות אי.פי. היא החליטה להוציא את ביתה בת ה-4 מהפעוטון בחודש אוגוסט ועברה לעבודת לילות וסופי שבוע.



הארטיגן אמרה כי המשרה המשרדית שהיתה לה, בה השתכרה 38 אלף דולר לשנה, לא יכולה היתה לכסות את עלות הפעוטון - אשר עמדה על 6,900 בשנה - בנוסף לשאר החשבונות.



ולא רק בעלי המשכורות הנמוכות יחסית מרגישים את הלחץ בתשלום לפעוטונים. עלות מעון יום נעה בין 3,380 ו-10,787 דולר לשנה לילד אחד - לפי אגודת מעונות היום בארה"ב.



עלות הפעוטונים בארה"ב עלתה ב-5.2% בין השנים 2006 ו-2007, לפי לינדה סמית, מנכ"לית האגודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully