וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדיונות המוניים מקרנות הגידור הפילו את שוקי המניות בסופה"ש

סוכנויות הידיעות

9.11.2008 / 10:52

הקרנות נאלצות למכור ניירות ערך על מנת לעמוד בדרישות הלקוחות להחזרת השקעתם


ביומיים האחרונים של השבוע שעבר נרשמה הירידה הדו-יומית החדה ביותר בשוקי המניות האמריקאיים מאז 1987. פדיונות מקרנות גידור ברחבי העולם דחפו את שוקי המניות כלפי מטה, שכן הקרנות נאלצות למכור ניירות ערך על מנת לעמוד בדרישות הלקוחות להחזר השקעתם. לפדיונות הלקוחות מצטרפות גם דרישות הנושים להגדלת בטחונות, בשל ההפסדים המתרחבים בקרב הקרנות.

מגזר קרנות הגידור מוערך כיום בכ-400 מיליארד דולר בעולם – סכום אדיר, שיכול להניע בחדות את השווקים, במקרה שקרנות נאלצות למכור נכסים על מנת לעמוד בהתחייבויות. פעילים בתעשייה מדברים על כך ששליש מקרנות הגידור יפסיקו להתקיים. לטענת חברת המחקר אקספרט פיננסים, השאלה היא כמה כסף יימחק.

במאמץ להשאיר את הראש מעל המים משנות הקרנות את תנאי הפדיון שלהן. חלק מקרנות הגידור מקפיאות את הפדיונות על מנת למנוע מצב בו הן נדרשות למכור נכסים במחיר חיסול ולהגדיל את הפסדיהן. להערכת סטנדרד אנד פור'ס, קרנות גידור העמידו למכירה אג"ח קונצרניות בשווי 4.3 מיליארד דולר בחודש האחרון.

אחת מקרנות הגידור הגדולות בעולם, סיטאדל אינווסמנט גרופ, שבבעלותה נכסים בשווי 16 מיליארד דולר, רשמה הפסדים גדולים, ונדרשת כעת על ידי נושיה להגדלת בטחונות, כך לדברי מקורות לסוכנות הידיעות בלומברג. הקרן נחלשה עד כה השנה בכמעט 40%. הקרן הגדולה ביותר של אוץ'-זיף קפיטל מנג'מנט, חברת ניהול קרנות בשווי 28 מיליארד דולר, רשמה ירידה של 12% באוקטובר, ולהערכת אנליסט סיטי יימשכו מקרנותיה 6% מהנכסים עד סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully