וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחסים בין סקופוס ואופטיבייס עולים על שרטון: סקופוס החליטה להפסיק את המגעים לאיחוד בין החברות

ניר צליק

9.11.2008 / 11:40

סקופוס תבחן מחדש את כדאיות העסקה ביניהן בעקבות התנאים הכלכליים שהשתנו מאז ההחלטה על איחוד שתי החברות


אחרי שנראה כי יחסי ו הגיעו למנוחה ולנחלה וכי שתי החברות עתידות להתמזג בדממה, במהלך סוף השבוע חלו אירועים בלתי צפויים וסקופוס הודיעה כי היא מפסיקה את המגעים עם אופטיבייס. בעקבות התנאים הכלכליים שהשתנו מאז ההחלטה על איחוד שתי החברות, החליטה סקופוס, שתציג מחר את דו"חותיה לרבעון השלישי, לבחון מחדש את כדאיות העסקה ביניהן. יתכן והדבר אף נעוץ בתוצאות הכלכליות של אופטיבייס שאמורות להתפרסם ביום רביעי.

לפני כשלושה חודשים הסכימו שתי החברות להתמזג אחרי שאופטיבייס ניסתה להשתלט על סקופוס בניגוד לרצונה. אופטיבייס, המחזיקה ב-36.6% מסקופוס, ניסתה תחילה לשנות את מבנה הדירקטוריון של סקופוס באסיפת בעלי המניות, ולמנות חמישה דירקטורים מטעמה לחברה כדי שתוכל לממש את תוכניתה להשתלט על סקופוס. מאמציה של אופטיבייס כשלו ובעלי המניות הכריעו על המשך מבנה הדירקטוריון הקיים, והצביעו אמון במנכ"ל החברה - ירון סימלר וביו"ר החברה והמייסד - דוד מחלב.

לאחר שניסיון ההשתלטות כשל, החליטו שני הצדדים להתאחד בתחילת אוגוסט. אופטיבייס היתה אמורה למכור לסקופוס את פעילות הווידיאו בתמורה ל-2.6 מיליון מניות סקופוס, ועוד כ-900 אלף מניות סקופוס התלויות בעמידה ביעדי מכירה. אחרי השלמת העסקה, אופטיבייס היתה צפויה להחזיק ב-46% ממניות סקופוס או 49%, אם יעדי מכירה מסויימים היו מושגים.

שווי העסקה היה צפוי אז לנוע בין 12 ל-16 מיליון דולר לפי מחיר המניה של סקופוס דאז – 4.56 דולר למניה, ששיקף לחברה שווי של כ-66 מיליון דולר. מאז, איבדה מניית החברה כ-18% מערכה ומחיר מניית החברה עמד בתום המסחר ביום שישי על 3.75 דולר, המשקף לחברה שווי של 52.5 מיליון דולר. אופטיבייס לעומתה, שנסחרה אז לפי שווי של כ-23.5 מיליון דולר, ומחיר המניה שלה עמד על 1.72 דולר למניה, איבדה מאז כ-34% מערכה, וביום שישי בתום המסחר עמד מחיר המניה של החברה על 1.13 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-16 מיליון דולר.

סקופוס - הממוקמת בפארק אפק שבראש העין - מתמחה בפיתוח פתרונות לרשתות וידיאו דיגיטליות עבור חברות הטלוויזיה הרב ערוצית. היא הוקמה בידי דוד מחלב ב-95', ובדצמבר 2005 גייסה 31.5 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) בנאסד"ק לפי שווי של 92 מיליון דולר. שווי השוק שלה כיום עומד על 66 מיליון דולר. מחלב - שכיהן כמנכ"ל החברה מהקמתה - פינה בתחילת 2007 את כיסאו לירון סימלר לטובת תפקיד היו"ר. אופטיבייס, הממוקמת בהרצליה, מתמחה בפיתוח פתרונות לדחיסה ולהעברה של שידורי וידיאו דיגיטליים על גבי רשת האינטרנט (IPTV).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully