וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד מתמודדות אוסם ושטראוס עם חשיפתן לשווקים הגלובלים?

TheMarker

9.11.2008 / 11:47

רגישות ענף המזון למשברים הפיננסיים נמוכה באופן יחסי מענפים אחרים, אולם משבר הנמשך לאורך זמן וחוסר וודאות בדבר המצב הכלכלי האישי של הצרכנים, עלול להביא להאטה גם בחברות אלו


רגישות ענף המזון למשברים הפיננסיים נמוכה באופן יחסי מענפים אחרים, אולם משבר הנמשך לאורך זמן וחוסר וודאות בדבר המצב הכלכלי האישי של הצרכנים, עלול להביא להאטה גם בחברות אלו. להערכת האנליסט ערן יונגר מהראל פיננסים התמורות הגלובליות האחרונות אשר באו לאחר תום הרבעון השלישי, בהן ירידת מחירי חומרי גלם וירידה בשערי המטבעות, מחייבות בחינה שמרנית יותר של המניות בענף המזון.

לדברי יונגר "רגישותה של נמוכה יחסית לאור פעילותה במדינות המפותחות, אולם זו מתומחרת כבר במחירה והדיסקואנט לחברה נמוך יחסית ועומד על כ-6%. פעילותה הענפה של חטיבת הקפה של בברזיל, מדינות מזרח אירופה ורוסיה מחייבת לנקוט בתרחיש שמרני המבטא את האתגרים העומדים בפניה בשנה הקרובה". על כן מפחיתים בהראל פיננסים את מחיר היעד ל-51 שקל למניה אשר עדיין משקף תמחור חסר לחברה אל מול מחירה בשוק.

שטראוס

רגישותה של חברת שטראוס, אשר פעילותה במדינות המתפתחות בתחום הקפה, מהווה כ-50% מהכנסותיה גבוהה ביותר. אנו מעריכים כי הירידה החדה בשערי המטבעות הרלוונטיים, בהם הרובל והריאל הברזילאי וכן האטה בצמיחת המדינות בהן פועלת החברה (כפי שהתבטאה בתחזית ה-IMF), עשויה להקשות על החברה להציג קצבי צמיחה כפי שראינו עד כה.

על אף ההאטה שצופה יונגר לשטראוס בשיעור צמיחת המכירות, מעריכים בבית השקעות כי ירידה חדה במחיר חומרי הגלם בהם קפה, וקקאו וכן ירידת מחירי האנרגיה יסייעו בידי החברה להתמודד עם האטה בצריכה ועם המרווח התפעולי. איתנותה הפיננסית של שטראוס, בייחוד לאחר עסקת TPG, עשויה להביא, במצב הפיננסי הנוכחי, להשלמה של עסקאות במחירים נוחים יותר מבעבר ולדברי יוגר שטראוס צפויה לנצל גמישות פיננסית זו להמשך בנייתה.

לאור האמור מורידים בהראל פיננסים את תחזית ההכנסות של שטראוס לשנת 2009 עקב הפחתת שיעורי הצמיחה בפעילות הקפה בעיקר במדינות ברזיל, רוסיה ואוקראינה, ובהתאם לעלייה בפרמיית הסיכון, מעלים את שיעור ההיוון משיעור של 8.5% לשיעור של 9.25%. עקב כך עומד מחיר היעד על-51 שקל.

אוסם

במחצית הראשונה של 2008 צמחו כלל מכירות אוסם בכ-8.5%, בעוד מכירות החברה בחו"ל עלו בשיעור נמוך של כ-1.8% כתוצאה מירידה בשערי המטבע. מגמה זו הובילה לכך שחלקן של מכירות החברה לחו"ל מכלל המכירות, ירד מרמה של כ-14% בשנת 2007, לכ-13.5% במחצית הראשונה של 2008.

להערכת יונגר המשך הירידה בשערי המטבעות הרלוונטיים לחברה, בהם ליש"ט ויורו תמשיך להעיב על תוצאות הפעילות בחו"ל ועל כן הערכות הראל פיננסים המוקדמות שיקפו צמיחה מתונה בתחום זה. האטה בצריכה והורדת תחזית של קרן המטבע העולמי נרשמה גם במדינות המפותחות ובמדינות מערב אירופה ואנו סבורים כי החברה עשויה לעמוד בפני אתגרים רבים, זאת לאור כוונתה להרחיב את סל המוצרים הנמכרים באירופה ובארה"ב. בהראל פיננסים מעלים את שיעור ההיוון של אוסם לשיעור של כ-7.75%, עקב כך עומד מחיר היעד על 45 שקל למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully