וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסם במו"מ לרכישת פעילותה של חברת פודטק האמריקאית, העוסקת בייצור תחליפי בשר

עדי דברת

9.11.2008 / 11:53

חברת פודטק אינטרנשיונל נמצאת בבעלות אלי זוגלובק, מבעלי חברת זוגלובק


אסם במו"מ לרכישת פעילותה של חברת פודטק האמריקאית, העוסקת בייצור תחליפי בשר. חברת פודטק אינטרנשיונל נמצאת בבעלות אלי זוגלובק, מנכ"ל ומבעלי חברת זוגלובק, ומייצרת תחליפי בשר של מזון על בסיס ירקות וסויה ומשווקת לרשתות בארצות הברית ובקנדה.

בעבר ניהלה שטראוס מו"מ לרכישת פעילות פודטק ואף הודיעה כי חתמה עימה על מסמך הבנות. לבסוף, המגעים לא הבשילו לכדי עסקה. מחזור הפעילות של פודטק ב-2007 עמד על 15-20 מילון דולר.

אסם כבר פועלת היום בתחום תחליפי הבשר באמצעות חברת טבעול, שמייצרת תחליפי בשר וארוחות מוכנות ומשווקת בישראל ולאירופה. חברת טבעול, שהייתה ידועה כמנוע הצמיחה העיקרי של אסם, סיימה את 2007 עם רווח נקי של 53 מיליון שקל לעומת 55 מיליון שקל ב-2006.

בחודש מאי הודיעה אסם על כוונתה להרחיב את פעילותה בחו"ל. החברה הקימה חטיבה למזון מוכן, שבראשה העמידה את עמרי לוטן, המשנה למנכ"ל אסם ומנכ"ל טבעול. החטיבה כוללת את פעילותן של טבעול, צבר ובונז'ור והוקמה בכדי להאיץ את צמיחת הפעילות הבינלאומית של החברה בתחום המזון המוכן, ולמנף את הצלחת טבעול וצבר גם לשוק האמריקאי.

כפי שפורסם ב-TheMarker, בחודש אוגוסט הודיעה אסם על רכישת חברת הסלטים האמריקאית טרייב (TRIBE) תמורת כ-57 מיליון דולר. הרכישה התבצעה באמצעות טבעול, המחזיקה בבעלות מלאה על סלטי צבר ומנוהלת על ידי החטיבה שבראשות לוטן.

מנכ"ל אסם, גזי קפלן, אמר עם רכישת טרייב כי "אסטרטגיית הצמיחה של אסם נשענת על המשך הגידול בשוק הישראלי באמצעות כניסה לתחומים חדשים, ובמקביל על פיתוח פעילות בינלאומית בשני התחומים שבהם יש לה יתרון יחסי מובהק: הסלטים ותחום תחליפי הבשר".

מאסם נמסר בתגובה: "החברה הצהירה בעבר כי בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה שלה היא בוחנת אפשרויות שונות להתרחבות בשווקים הבינלאומיים".

מחברת פודטק סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully