וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים: מכתשים אגן נסחרת בחסר משמעותי

TheMarker

9.11.2008 / 12:12

מומלצת להשקעה במשקל יתר עם מחיר יעד של 24 שקל


מניית נסחרת בתמחור חסר משמעותי ומומלצת במשקל יתר עם מחיר יעד של 24 שקל, כך מעריך היום האנליסט אמיר אדר מנהל מחלקת ה-Sell Side של הראל פיננסים. לדבריו "בעיית ההון החוזר של החברה נובעת מחשיפה נמוכה לארה"ב ומדגישה את היתרון לגודל בשוק האגרוכימייה".

צרכי ההון החוזר של מכתשים אגן מהווים אבן נגף בפעילותה של מכתשים אגן מזה מספר שנים. עלייתם החדה של תרכי ההון החוזר במהלך הרבעון לצד אזהרת ההנהלה בדבר פגיעה אפשרית בתוצאות הרבעונים הקרובים עשויים להוביל לתחושה שצרכי אלו ימישכו לעמוד לרועץ בפעילותה הכלכלית של החברה.

לדברי אור "ההצטיידות המוקדמת של מכתשים אגן במלאי מדגישה את היתרונות לגודל בתעשיית האגרוכימייה ואת הצורך בהתרחבות הן באמצעים אורגנים והן באמצעות רכישות". עוד הוסיף אור כי להערכתו "חשיפתה הגבוהה של החברה לברזיל נובעת בין היתר מחשיפת חסר לשוק האמריקאי המאופיין במוסר תשלומים גבוה יחסית ואשר היה יכול לאזן את במקצת את הפער המסורתי בין ימי הספקים והלקוחות". להערכת כלכלני בית ההשקעות כל עוד לא תבצע החברה מהלך רכישה משמעותי ימשכו תהליכי הצמצום והתרחבות של צרכי ההון החוזר במכתשים אגן.

עם זאת מדגישים בבית ההשקעות כי "בימים אלו דיון זה מאבד מקצת מכוחו שכן רמות השערים הנוכחיות של החברה מגלמות תימחור חסר משמעותי, גם בתרחיש בו מלוא הפוטנציאל התזרימי של החברה אינו ממומש". המלצת הראל פיננסים על מניית מכתשים אגן היא 'משקל יתר' עם מחיר יעד של 24 שקל למניה.

ארבע שנים ברציפות מזהירה מכתשים אגן, לקראת תוצאות הרבעון השלישי, על פגיעה בתוצאותיה. הפעם נעשה המהלך עוד בטרם הסתיים הרבעון ובכך מיישמת, להערכת אור, החברה את לקחי העבר. בבית השקעות רואים בחיוב את העובדה כי החברה מוכנה לאבד הכנסות בשל תנאי אשראי בעייתיים, בכדי להימנע ממחיקות עתידיות בשנת 2009.

להערכת כלכלני הראל פיננסים התחזקות הדולר לצד חולשה מסוימת בביקושים תמנע מהחברה מלהציג שיפור בשורה העליונה בשנת 2009. כוד מציינים בבית ההשקעות כי העובדה שהחברה אינה מאמצת את תחזיות סינג'נטה בדבר עליות מחירים נוספות בשנת 2009, הנה דוגמא נוספת לכוונתה לבניית ציפיות ריאליות בקרב המשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully