וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים בבריטניה מקשיחים עמדות: סירבו לבקשת משרד האוצר להוריד את הריביות על משכנתאות והלוואות

סוכנויות הידיעות

9.11.2008 / 12:37

ה"סאנדיי טיימס" הבריטי: הבנקים סירבו לבקשת אליסטר דרלינג בנימוק כי אינם אגודות צדקה



הבנקים בבריטניה סירבו לבקשתו של שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, והודיעו לו כי לא יורידו עוד את הריביות על משכנתאות והלוואות לעסקים ולצרכנים. כך דיווח היום העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס". לפי הדיווח, הבנקים הבריטיים סירבו לבקשתו של דרלינג להוריד את הריביות שלהם, ומסרו כי "אינם אגודות צדקה". לטענת הבנקים, הם לא יוכלו להרשות לעצמם להפחית את הריביות על משכנתאות והלוואות לעסקים, אם בריטניה תגלוש למיתון ממושך והבנק המרכזי ימשיך להוריד את הריבית.



בשבוע שעבר החליט הבנק המרכזי של בריטניה להוריד את הריבית בשיעור דרמטי, של 1.5%, לרמה של 3% - רמתה הנמוכה ביותר של הריבית בבריטניה מאז 1954. זאת בעקבות מחנק האשראי העולמי והחשש כי המיתון בבריטניה יהיה ממושך לנוכח משבר האשראי וההידרדרות בשוק הדיור. מרבית הבנקים בבריטניה הורידו את הריביות בתגובה להורדת הריבית של הבנק המרכזי - למעט HSBC וברקליס, שלא השתתפו בתוכנית החירום של הממשלה לחילוץ המערכת הבנקאית.



בחודש שעבר הלאימה ממשלת בריטניה שלושה מהבנקים הגדולים במדינה: רויאל בנק אוף סקוטלנד, לויד'ס ו-HBOS - והודיעה על תוכנית חירום. במסגרת תכנית זו השקיעה ממשלת בריטניה כ-87 מיליארד דולר ברכישת מניות בנקים ותעמיד הלוואות וערובות בסך 780 מיליארד דולר לרשות הבנקים במדינה. התמיכה הציבורית בראש הממשלה גורדון בראון, שהייתה בשפל לפני תחילת המשבר בשווקים, זינקה בחדות בבריטניה בעקבות כושר המנהיגות שהפגין בטיפול במשבר הכלכלי.



נציגי הבנקים הבריטים, שזומנו לשיחה במשרד האוצר ביום שישי, אמרו לדרלינג כי הורדת הריבית האחרונה של בנק אוף אינגלנד מהווה עבורם קו אדום, כך לפי ה"טיימס". בפגישה נכחו בכירים משמונה בנקים גדולים בבריטניה - בהם גם שלושת הבנקים המולאמים. כנשאל בסוף השבוע מה יעשה במידה שהבנקים יסרבו להעביר את הורדת הריבית של הבנק המרכזי לצרכנים, אמר דרלינג כי הוא ישקול לנקוט צעדים שיאלצו אותם לעשות זאת. ההערכות הן כי הממשלה תפעיל לחץ רב על הבנקים המולאמים להוריד את ריביותיהם.



"ריבית הבסיס כה נמוכה כעת ששולי הרווח שלנו נמוכים להחריד. הבהרנו זאת לשר האוצר ולבכירי משרד האוצר - אנחנו לא אגודות צדקה", כך אמר בנקאי בכיר ל"טיימס". בנקאי אחר תיאר את הפגישה כ"קשה", בעוד שדובר מטעם משרד האוצר טען כי כל הבנקים שנכחו בפגישה הסכימו להוריד את הריבית בהתאם להורדות הריבית של הבנק המרכזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully