וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת מוריה ביו-פרמצבטיקלס סיימה בהצלחה ניסוי שלב שני במטופלים הסובלים מדלקת אף אלרגית

פז וייסמן

9.11.2008 / 13:01

הטכנולוגיה פותחה במעבדות האוניברסיטה העברית; בימים אלה נערכת החברה לסבב גיוס שלישי



מוריה ביו-פרמצבטיקלס (Morria Biopharmaceuticals Plc), חברת ביו-פרמצבטיקה המתמקדת בפיתוח תרופות נוגדות דלקת, פרסמה היום תוצאות בטיחות וסבילות ראשוניות ממחקר MRX-4 שנערך ב-16 מטופלים הסובלים מדלקת אף אלרגית (Allergic Rhinitis).



דלקת אף אלרגית היא מצב שכיח המשפיע על כ-59 מיליון בני אדם בארצות הברית (כ-20 אחוזים מהאוכלוסיה). שוק התרופות לדלקת אף אלרגית נאמד ב-4 מיליארד דולר. דלקת אף אלרגית מתאפיינת בהידלקות של ממבראנות האף ומלווה בתסמינים שונים, לרבות עיטוש, גודש באף, גירוי באף ונזלת. הטכנולוגיה של מוריה פותחה במעבדות האוניברסיטה העברית על ידי פרופ' שאול ידגר מהמחלקה לביוכימיה בפקולטה לרפואה, וניתנה לה ברישיון על ידי חברת יישום, החברה לפיתוח המחקר של האוניברסיטה העברית בירושלים. ידגר משמש כמדען הראשי של החברה.



לדברי נשיא מוריה, ד"ר יובל כהן, "תוכנית הפיתוח הקלינית שלנו שואפת להציע חלופות טיפוליות בטוחות ואפקטיביות יותר לשוק של דלקת אף אלרגית, המוערך במיליארדים רבים של דולרים". מוריה מתעתדת להתחיל בשלב השני של המחקר, אשר יבדוק את האפקטיביות של התרופה בקרב 175 מטופלים, שיקבלו את התרופה במשך שישה ימים.



אף על פי שחברת מוריה מנוהלת בידי ישראלים, הנהלת החברה ממוקמת בלונדון ובארה"ב, זאת עקב הקרבה למקורות מימון ולמומחים בתחום הפעילות שלה. החברה הוקמה בשנת 2005 וגייסה עד כה 6 מיליון דולר בשני סבבי גיוס. שני הסבבים הראשונים הובלו על ידי חברת צ'ארלס סטריט סקיוריטי הבריטית. כיום נמצאת החברה נמצאת בתהליכים של סבב גיוס נוסף, בהובלת חברת רודמן & רנשו האמריקאית, במסגרתו היא מצפה לגייס כ-15 מיליון דולר. לדברי גורמים בחברה, השוק אליו פונה מוריה נאמד ב-18 מיליארד דולר, ומתמקד בשלושה תחומים שונים: דלקות הקשורות במחלות עור, דלקות בדרכי הנשימה ודלקות במערכת העיכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully